Er is iets mis met mijn videokaart, help me aub!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees23

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2010
Hey,

Mijn videokaart is NVIDIA nForce 720a en mijn PC is van ACER ASPIRE AX1300.

Ik wil graag FIFA 11 spelen, maar er staat E001 wat betekent: Geen Videokaart Shader Model 3.0. Volgens Can You Run It is mijn Shader Model 0.0 en kan ik geen 1 game afspelen wat opzicht klopt. Geen 1 game werkt, maar afgelopen zomervakantie wel.

Met het programma Speccy heb ik nog is gekeken en ik heb Shader Model 4.1, wat gaat er mis?

Updaten had ik gister gedaan met: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Weet iemand wat er mis is?

MVG

Hey bedankt voor je reactie! :)

Ik heb een Windows Vista.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 64 bit en die kan ik niet vinden :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet op quote :P Dat vinden de bazen niet leuk :rolleyes:

:D

Mod edit

@kees23:Welkom op Helpmij.nl
Zoals gezegd.Bij een reactie kun je de knop 'reageer op vraag' gebruiken bij een directe reactie.Topic's worden anders onnodig lang en gebruiken meer data-verkeer.

Succes met je vraag.

Ja ja, mij excuses voor mij verschrikkelijk Nederlands. Ben NL geboren maar Engels opgevoed :P

Dus dat soort fouten zal je veel mee maken met mij berichten :o

@Mod

Oke zal ik doen.

@Ricardo

Ik had niet eens gemerkt dat je Engels was opgevoedt, je praat gewoon normaal Nederlands. Maar goed je ding werkt niet en is het een idee om mijn PC op nieuw te laten installeren (?), want ik zie nu dat FIFA 10 ook niet werkt, terwijl hij het afgelopen zomervakantie toch deed.

Mod edit

Mijn reactie ging meer over het feit dat je in de gaten had dat 'achter de schermen' bezig was.;)

Kees,

Jammer dat het niet lukt. Er zijn nog meerdere dingen wat je zou kunnen proberen. Als het een maand geleden nog werkte dan kan je een systeem herstel proberen naar een eerdere tijd punt.
Dat is te vinden bij Alle Programma's > Bureau Accessoires > Systeem Werkset

En omdat ik niet weet of je een fout melding krijgt bij het installeren van de video kaart driver kan het ook gerust zijn dat je video kaart kapot is en dat het VGA modus werkt. Dat kan je na kijken in de Apparaat beheer, deze optie kan je vinden in de configuratie scherm.

Gr,

Ja dat klopt er staat niets als ik via dxdiag kijk wat voor videokaart ik heb, maar met het programma Speccy kan ik wel weten wat mijn videokaart is. Dus is die wel stuk of niet en valt dat onder de garantie ?:)

screenshotchip.jpg

http://img526.imageshack.us/i/screenshotchip.jpg/ (voor als je het plaatje niet ziet)

Bewerking:

Mijn PC is opnieuw geinstalleerd en nu weet dxdiag wel, welke videokaart ik heb.

Zie plaatje:

Is dit een goed teken?:)

screenshotchip2.jpg

http://img696.imageshack.us/i/screenshotchip2.jpg/ (voor als je het plaatje niet ziet)

Alvast bedankt (Y)

Laatst bewerkt:
Wat een verschrikkelijke resolutie :)

Ik ben persoonlijk geen fan van DriverMax, of Speccy programma's. Als je een screenshot kan maken van de VGA controller eigenschappen (in de apparaat beheer) dan zal ik ook kunnen zoeken. Dan wil je de tab "Details" en bij beschrijving Hardware ID's
dan krijg je een 4 lijnen;
PCI//VEN*****

Als je daar een screenshot van kan maken dan is dat super! :D

Dat is inderdaad een heel goed teken. Kijk nu maar eens op canyourunit.com

Laatst bewerkt:
Het gekste is, dat hij daar ATI aangeeft :(

Dat is geen probleem maar alles op de ACER website was gewoon Nvidia voor deze machine. Je kan nu weer lekker gamen dus niet vergeten aan te geven dat je probleem opgelost is.

Speelse! :thumb:

Hij geeft nu dit aan:

screenshot3ok.jpg

Als je niet kan zien is dit de link: http://img703.imageshack.us/f/screenshot3ok.jpg/

Ik voldoe aan alles, maar er staat fail:( Wat is het probleem dan, want hij voldoet toch aan alles?:(

Maar is mijn videokaart nou wel of niet stuk, want ik heb tot 16:00 om aan te geven of ik mijn PC terugstuur naar de fabriek om het te laten maken of niet.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het niet stuk is maar dat je een Onboard ATI kaart hebt zitten. Wat niet voldoende is voor meeste 3D spellen jammer genoeg.

Onboard neemt gebruik van je normale werk geheugen, je kan spel wel proberen maar het zou wat trager.

Laatst bewerkt:
Simpel gezegd pak een spelletje dat hij wel zou aankunnen dus bijv Age of Empires 3 op www.canyourunit.com

Anders moet je een demo van een spelletje, maakt niet uit welke om te kijken of hij dat wel doet. Een kapotte video kaart vooral met onboard dan heb je heel zelden nog beeld dus ik denk gewoon dat jouw kaart te zwak is voor FIFA 11. Je kan die ook installeren maar verwacht dat het een beetje langzaam kan zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb nooit aangegeven dat het een 4300 kaart is, ik weet niet eens wat dat is.

Maar ik lees misschien slecht (kan aan mij liggen), maar is mijn videokaart wel of niet kapot en hoe weet ik dat?

Ik heb trouwens HALO gedownload, is toch 15 minuten maar en hij doet het perfect. Dus wel of niet kapot?:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan