Er kan niet automatisch naar updates gezocht worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvleda

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
96
Ik krijg steeds de melding dat me asus laptop met windows 7 niet automatisch naar updates kan zoeken?
Ik heb weinig verstand van dit soort dingen.
Is er iemand die voor mij de oplossing heeft?

Ik weet ook niet of dit in verband staat met microsoft word starter te maken heeft die doet namelijk ook gek.
Wanneer ik wat wil printen reageert hij niet en krijg ik de melding dat hij probeert te downloaden maar de internetverbinding verbroken wordt.

Excuus als ik het bij het verkeerde onderwerp w.s. zet maar dacht misschien belangrijke informatie?

M.v.g.
Yvonne
 
Start > typ: "cmd" > typ: "net start wuauserv"

dit zorgt ervoor dat de service "Windows update" aangaat, ik denk namelijk dat de service uit staat.

Veel succes, ik hoor het graag of het is gelukt!

gr. pieter
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Pieter voor je reactie.
Moet ik dit bij start...en dan uitvoeren......intypen..?

Groetjes,
Yvonne
 
yep je gaat naar start > uitvoeren > typ: "cmd" > typ: "net start wuauserv"

succes, gr. pieter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb ik gedaan dan kom ik in een zwart vak...iets met 32...daaronder staat username en daar staat dan mijn naam..verder niks?
 
klopt en daarin moet je dit typen: net start wuauserv
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry je kan zien dat ik er geen verstand van heb...had dit in het veld wat tevoorschijn kwam bij uitvoeren gezet...ik ga t even proberen..moment!

Er staat de aangevraagde service is al gestart ( maar dat zie ik nergens? )en dan moet ik iets intypen voor hulp? ik neem toch aan dat ik eerst een spatie moest doen voordat ik dit intikte en dan enter?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oké even een kleine handleiding:

1> ga naar Start

2> ga naar uitvoeren en typ daar cmd
31b21db3c04652eaf5c157565fbf3fd7.png

3> wanneer u in het zwarte scherm bent van cmd (zie foto)
9347d0b5addbc2eab9e5d252a30759c1.png

Typ daarin "net start wuauserv" (zie foto)
aaf9c96bf31a768615d1d71af636e812.png

Succes!
 
Dank je wel Pieter om dit zo duidelijk weer te geven ;-) maar dat heb ik dus idd allemaal zo gedaan...maar ik zal t nogmaals proberen...,
 
ander oplossing:

1. ga naar start

2. open configuratiescherm

3. zoek windows update:
66975aa639428733f4b890d07c682658.png
(bij mij staat hij recht onderin)

4. als je op windows update heb geklikt krijg je dit scherm:
8b3540046149f966680824fabc2861c8.png

5. links op dit scherm zie je "Instellingen wijzigen" klik daarop.

6. hier zie je bij belangrijke updates een groen schildje staan met updates automatisch installeren (zie foto)
b64f92a22ba63decd0ba1dc5f0adb53b.png

hopelijk helpt dit!
 
Ik heb het allemaal weer gedaan...ik neem aan dat ik toch op enter moet drukken na dat laatste ingetikt te hebben? Hij blijft aangeven dat service al gestart is! Ik moet nog even wat andere dingen doen ...schei er dus voor vandaag mee uit. Reuze bedankt zover voor je support..morgen weer een nieuwe dag!

M.v.g.
Yvonne
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Pieter,
Ik heb alles wat je schreef nog eens op me gemak geprobeerd maar ik blijf de melding van het onderhoudscentrum krijgen dat er niet automatisch gezocht kan worden naar updates.
Heb je nog andere opties?

Bedankt weer zover.

Groetjes Yvonne
 
ik heb nog wel een paar opties maar daarvoor moet ik je remote ondersteuning via teamviewer.

welke anti virus heb je en wanneer heb je voor het laatst gescand (trojan virus kan dit probleem veroorzaken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke beiden dank voor de reactie.
Ik kan t even niet meer volgen ...waar doe ik nu goed aan?
Is team viewer .meekijken op afstand of zo?
Dan zal ik toch niet snel doen hoor mocht dit zo zijn!

Ik heb de gratis scanner Ccleaner en malwarebytes ....toch ff met hitman pro de gratis versie gescand...want de andere zeggen alles verwijdert te hebben gisteren.
Hitman geeft aan 8 gevonden...allemaal te maken met microsoft software ..internet approved extensions en dat soort dingen...daarachter staat de naam van het virus en dat is Softonic en bij 1 Rocketfuel en bij de ander Claro.

Ws. is dit de verklaring?

Gr Yvonne
 
Ik ben even begonnen met HP mijn licentie is verlopen dus kan niks meer laten verwijderen...ik moet hem nog verlengen maar dacht eerst aan de gratis nu voldoende te hebben.

Hier is het copie
Potential Unwanted Programs _________________________________________________

HKLM\SOFTWARE\Classes\s\ (Softonic)
HKLM\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\CLSID\{3c471948-f874-49f5-b338-4f214a2ee0b1}\ (Rocketfuel)
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Conduit\ (Rocketfuel)
HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{2EECD738-5844-4A99-B4B6-146BF802613B} (Claro)
HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{98889811-442D-49DD-99D7-DC866BE87DBC} (Claro)
HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{2EECD738-5844-4A99-B4B6-146BF802613B} (Claro)
HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{98889811-442D-49DD-99D7-DC866BE87DBC} (Claro)

C:\Users\Yvonne\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\CCXZL3E0.txt

Gr Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even begonnen met HP mijn licentie is verlopen dus kan niks meer laten verwijderen...ik moet hem nog verlengen maar dacht eerst aan de gratis nu voldoende te hebben.

Hier is het copie
Potential Unwanted Programs _________________________________________________

HKLM\SOFTWARE\Classes\s\ (Softonic)
HKLM\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\CLSID\{3c471948-f874-49f5-b338-4f214a2ee0b1}\ (Rocketfuel)
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Conduit\ (Rocketfuel)
HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{2EECD738-5844-4A99-B4B6-146BF802613B} (Claro)
HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{98889811-442D-49DD-99D7-DC866BE87DBC} (Claro)
HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{2EECD738-5844-4A99-B4B6-146BF802613B} (Claro)
HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\Approved Extensions\{98889811-442D-49DD-99D7-DC866BE87DBC} (Claro)

C:\Users\Yvonne\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\CCXZL3E0.txt

Gr Yvonne

ik heb echt geen idee meer, je kan microsoft support bellen en vragen naar de technische service desk,
en daar vragen of hun met teamviewer kunnen meekijken.

ps. flink aanhouden en doordrammen bij die service desk hoor, dit is namelijk een storing die hun Moeten oplossen.

succes!
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag met microsoft support technische service desk 2 uur lang aan de telefoon gehangen en hebben ze via teamviewer meegekeken.
Erg sympatiek te woord gestaan overigens! Alleen niet kunnen helpen...nu ligt ook me wifi eruit en blijken er steeds minder dingen te kloppen.
Wifi adapter is niet te vinden enz. W.s. is microsoft door 1 of ander oud virus beschadigd. Heel raar maar opdrachtprompt staat nu aan dan geeft hij melding dat hij moet gaan zoeken om 09.00u vandaag...en als ik dat aanklik verdwijnt dat en zegt hij dat er geen problemen zijn...maar bij opstarten begint het weer opnieuw. Advies alles opnieuw installeren met windows dvd en als dat niet lukt dan asus bellen voor recovery dvd omdat daar de fout dan ligt. Bij deze zijn jullie op de hoogte. Bedankt zover.....moet ik nu dit onderwerp asluiten? Ik hoor graag van jullie.....m.v.g Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan