Error Call of Duty 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chipfish

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
9
Call of Duty 5 geeft bij mij een error als ik het wil spelen. Ik heb de update er op gezet maar het werkt nog niet :(
Ik krijg een error van vista dat de toepassing niet meer werkt, de console word geopend en dit staat er in:
----- Initializing Renderer ----
execing ragdoll.cfg from disk
----- Client Initialization -----
----- Client Initialization Complete -----
Trying SMP acceleration...
...succeeded.
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 3.0
Vertex shader version is 3.0
Shader model 2.0 code path is available.
Shader model 3.0 code path is available.
Using Shader model 3.0 code path because it is the best available path on this hardware.
Attempting 1024 x 768 fullscreen with 32 bpp at 60 hz
Game window successfully created.
Using 4x anti-aliasing
Creating Direct3D device...
Com_TouchMemory: 0 msec. Using sum: 0
Loading fastfile code_post_gfx
Loading fastfile ui
Loading fastfile common
Initializing render targets...
Requested frame buffer to be 24-bit color with 8-bit alpha
DirectX returned a frame buffer that is 24-bit color with 8-bit alpha
Initializing static model cache...
Initializing dynamic buffers...
Initializing particle cloud buffer...
Creating Direct3D queries...
Loading fastfile 'code_post_gfx'
used 1.13 MB memory in DB alloc
Setting initial state...
DirectX reports 256 MB of video memory and 935 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 240 MB.
Texture detail is set automatically.
Using picmip 0 on most textures, 1 on normal maps, and 1 on specular maps
Waited 317 msec for asset 'shadowcaster' of type 'material'.
Waited 248 msec for asset 'cinematic' of type 'material'.
Error: Waited 169 msec for missing asset "water_droplet".
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".
Loading fastfile 'ui'
used 39.48 MB memory in DB alloc

------- sound system initialization -------


Error during initialization:
Unhandled exception caught

Ik heb al gekeken op www.canirunit.com of mijn pc het spel aankon, en mijn pc kan het aan.
Ik heb mijn drivers geupdate en directx opnieuw geinstaleerd.
Weet iemand wat het probleem is?
 
Het is nog steeds niet gelukt. hij geeft nog steeds de zelfde fout aan.
 
Error COD 5 WAW

Hallo,

ik heb ongeveer eenzelfde probleem. Ik krijg hetzelfde scherm alleen krijg ik de volgende melding er overheen:

"Fastfile for zone çode_post_gfx'is corrupt or unreadable"

heb al geprobeerd deze file te vernieuwen en heb hem ook al een keer verwijderd. Maar dat werkt allemaal niet. Weet iemand hier een oplossing voor!

alvast bedankt.
 
Hallo,

ik heb ongeveer eenzelfde probleem. Ik krijg hetzelfde scherm alleen krijg ik de volgende melding er overheen:

"Fastfile for zone çode_post_gfx'is corrupt or unreadable"

heb al geprobeerd deze file te vernieuwen en heb hem ook al een keer verwijderd. Maar dat werkt allemaal niet. Weet iemand hier een oplossing voor!

alvast bedankt.

Wie kan ons helpen??!:shocked:
 
Call of Duty - waw fastfile error

Helpen kan ik waarschijnlijk niet, ik heb namelijk hetzelfde probleem ("Fastfile for zone çode_post_gfx'is corrupt or unreadable"). Ik weet niet of Chipfish deze melding ook heeft? anders heeft ie waarschijnlijk een ander probleem.
Ik neem aan dat nog niemand dit probleem heeft opgelost?
In ieder geval, de melding zou dus betekenen dat er iets mis is met het aangegeven bestand, maar wat raar is, is dat het spel bij mij eerst wel werkte op precies dezelfde computer maar dan een andere :P capiche? Dus zijn de bestanden wel beschadigd?
Aan de andere kant, heb ik al geprobeerd de bestanden ergens anders vandaan te halen, ik heb dus een torrent gezocht die alle bestanden na de installatie van het spel bevat. Het was een italiaanse torrent, en daar heb ik de bestanden code_post_gfx_mp van gedownload, verder nog een localized_code_post_gfx_mp of zoiets, want dit was de volgende foutmelding na het gebruiken van de italiaanse code_post_gfx. Na dit gedaan te hebben kwam ik plotseling wel in het menu (wel in het italiaans :P ) en ik dacht het probleem verholpen te hebben. Helaas was dit niet zo, want als ik een server wil joinen, solo wil spelen, of een eigen server aanmaak, krijg ik weer een aantal 'corrupte' bestanden. Die ik toen ook heb zitten downloaden, maar de fouten blijven komen. Ik heb er tot nu toe een stuk of 6 gedownload (gaat ****ing traag), maar ik denk niet dat dit mijn probleem uiteindelijk oplost, of ik moet heel de cod-waw/zone/english folder ergens anders vandaan halen, maar dat is dus op enkele MB's na, de rest van het spel, 7 GB.

Aangezien ik dus twee dezelfde computers had, een leenlaptop van school waarop ie t wel deed (heb ik nu niet meer), en dezelfde laptop met dezelfde configuratie al ingesteld door de school. En precies dezelfde CD en dus bestanden van CoD-Waw, weet ik niet zo goed waar aan het kan liggen, ik denk toch eerder dat het ligt aan bepaalde instellingen dan aan de CD, want die is precies hetzelfde dat is een feit, en de computer van school 'zou precies hetzelfde moeten zijn'.

Ik hoop dat ik met deze informatie een paar genieën kan helpen ons de oplossing van dit probleem te geven,

Alvast bedankt!
 
hier zelfde probleem

schijnt aan het geluid te liggen dit vond ik op een engelse site dus wie weet verder wat te doen ????
used 1.13 MB memory in DB alloc
Setting initial state...
DirectX reports 512 MB of video memory and 569 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 496 MB.
Texture detail is set automatically.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 3 on specular maps
Error: Waited 1830 msec for missing asset "water_droplet".
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".
Loading fastfile 'ui'
used 39.48 MB memory in DB alloc

------- sound system initialization -------
Waiting for $init to finish. There may be assets missing from
code_post_gfx.


Error during initialization:
Unhandled exception caught



de oplossing volgens hun dan tenmimste pffff
You must do this:

To remedy this problem click:
Start>Control Panel>Sound

Right Click on the default playback device (e.g. Speakers) and click properties. From there select the Advanced tab.
To eliminate this error the default playback format must be set at 24 bit 48000Hz (Studio Quality). Simply select this from the dropdown list and apply the settings.

Try launching the game now-Everything should run fine.

iemand ????????
 
Eerst:

Videokaart even updaten !

Dan:

DirectX herinstalleren:

Hier voor XP
Hier voor Vista (eerst valideren)
 
thnx voor de antw maar heb direct x 9c en video drivers zijn ok
mijn kaart is een geforce 7300 gt dus ??? alleen drivers audio kaart zijn oud

heb nodig voor realtek ac97 510 00 6300 naar het schijnt maar die kan ik nergens vinden of ik ben blind hahaha heb wel iets gevonden voor audio van realtek dat is dan iets met 4 ??? of bedoel je dat ik dus een andere versie van direct x moet hebben ???

met vriendelijke groet gauntlet
 
Probeer is de drivers gewoon van de nVidia site de driver te downloaden en installeren. Probeer het dan nog is.
 
drivers kaart geistalleerd maar helaas dit werkt ook niet alleen bij de laatste regel van het fout bericht over audio is veranderd
---- Initializing Renderer ----
execing ragdoll.cfg from disk
----- Client Initialization -----
----- Client Initialization Complete -----
Trying SMP acceleration...
...succeeded.
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 3.0
Vertex shader version is 3.0
Shader model 2.0 code path is available.
Shader model 3.0 code path is available.
Using Shader model 3.0 code path because it is the best available path on this hardware.
Attempting 640 x 480 fullscreen with 32 bpp at 60 hz
Game window successfully created.
Using 2x anti-aliasing
Creating Direct3D device...
Com_TouchMemory: 0 msec. Using sum: 0
Loading fastfile code_post_gfx
Loading fastfile ui
Loading fastfile common
Initializing render targets...
Requested frame buffer to be 24-bit color with 8-bit alpha
DirectX returned a frame buffer that is 24-bit color with 8-bit alpha
Initializing static model cache...
Initializing dynamic buffers...
Initializing particle cloud buffer...
Loading fastfile 'code_post_gfx'
used 1.13 MB memory in DB alloc
Creating Direct3D queries...
Loading fastfile 'ui'
used 39.48 MB memory in DB alloc
Setting initial state...
DirectX reports 512 MB of video memory and 568 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 496 MB.
Texture detail is set automatically.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 3 on specular maps
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".

------- sound system initialization -------


Error during initialization:
Unhandled exception caught

ik zie wel iets staan over patch 2.0 en 3.0 shader model in het begin mis is dat het probleem ????

groetjes:thumb:
 
Dit lijkt me een andere fout dan die van mij en chipfish, ik krijg namelijk helemaal geen console te zien, ook heeft het niks te maken met drivers, die zijn allemaal up to date, en waren op mijn oudee computer zelfs nog niet up to date. Ik ga hem denk ik downloaden en dan gebruik ik mijn eigen cd key, kijken of dat werkt
 
Innstalleer het spel is op nieuw. Mischien helpt dat. Volgens mij mist hij wat of is er iets niet goed in de documenten die het nodig heeft.
 
Dat heb ik al zo'n 8 keer gedaan, een keer net na het vernieuwen van alle drivers, een keer in veilige modus, een keer aangemeld als administrator (maar dat ben ik eigenlijk altijd), nog een keer met compatibiliteits mode voor XP SP2 en Windows 98. Maarja, dat heeft geen zin. Ik laat het wel even weten als het met de gedownloade versie wel gelukt is
 
Ja, alles is qua drivers in orde ;) geloof me.
Het probleem is bij mij in ieder geval verholpen, ik heb dus gewoon CoD5 gedownload. Raar dat de gedownloade versie het wel doet ipv de cd, maarja, het is niet anders. Dus iedereen met dit probleem, ik raad je aan om of ergens een andere cd vandaan te halen, of het spel gewoon te downloaden, wel je eigen cd key gebruiken natuurlijk.
Misschien dat er wel een hardware/software matige fout is voor de 'unhandled exception' fout, maar die fout had ik niet. Dit bericht geldt dus voor de mensen die als ze het spel willen starten de "Fastfile for zone code_post_gfx is corrupt or unreadable" foutmelding krijgen.
 
Ik heb zelf gelukkig geen problemen met m'n geluid, maar las wel toevallig iets van jullie probleem met die error's
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".

Here is how u do it in Vista:

1- Go to Control Panel
2- The click on "Hardware and Sound"
3- Click on "Sound"
4- Doble click on "speakers"
5- go to the Advanced tab
6- Set the default format to "24 Bit, 48000 Hz (Studio Quality)"
7- Thats it!

And this is how u do it in XP:

1. goto My Computer
2. View System Info
3. Hardware
4. Device Manager
5. select Sound, Video, Game Controllers
6. DISABLE Unimodem Half-Duplex Audio device

Weet zelf niet of dit werkt, maar eigenlijk bijna hetzelfde verhaaltje wat gauntlet vermelde.
 
Laatst bewerkt:
hier zelfde probleem

schijnt aan het geluid te liggen dit vond ik op een engelse site dus wie weet verder wat te doen ????
used 1.13 MB memory in DB alloc
Setting initial state...
DirectX reports 512 MB of video memory and 569 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 496 MB.
Texture detail is set automatically.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 3 on specular maps
Error: Waited 1830 msec for missing asset "water_droplet".
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".
Loading fastfile 'ui'
used 39.48 MB memory in DB alloc

------- sound system initialization -------
Waiting for $init to finish. There may be assets missing from
code_post_gfx.


Error during initialization:
Unhandled exception caught



de oplossing volgens hun dan tenmimste pffff
You must do this:

To remedy this problem click:
Start>Control Panel>Sound

Right Click on the default playback device (e.g. Speakers) and click properties. From there select the Advanced tab.
To eliminate this error the default playback format must be set at 24 bit 48000Hz (Studio Quality). Simply select this from the dropdown list and apply the settings.

Try launching the game now-Everything should run fine.

iemand ????????

Had precies hetzelfde probleempje, wat hierboven staat beschreven is het enigste wat je hoeft te doen!! Bij windows vista dan!! ga naar configuratiescherm->Geluid->Rechter muisknop op speakers->Eigenschappen->Naar de tab geavanceerd->Instellen op 24 bit 48000Hz... Voila het werkt.

Mvg, Imparator
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan