Ervaring met host? (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC
Dimage, ik zou eerst goed nadenken voordat je dat doet! Ik doe het dus niet :).

Ik dus ook niet ;)
Tnx voor de waarschuwing Headout :thumb:
Het betreft trouwens niet het overzetten van 6 websites.
Ik heb momenteel drie betaalde in beheer en twee onbetaalde (gewoon bij een provider), de zesde is nog in aanbouw.
Ik zit momenteel bij yourname en ben niet geheel ontevreden, het wil echter wel eens voorkomen dat de mailserver dienst weigerd en een enkele keer een site voor korte tijd de lucht uit is, ook is het helpdesksysteem niet je van het.
Maar goed ik heb eens voor de gein bij de provider van de zaak (Tiscali) gevraagd wat bij hun een hosting kostte en dit bedrag was meer dan 10 x zo hoog als dat ik momenteel betaal.
Voor mezelf vind ik de genoemde minpunten geen bezwaar, de zakelijke sites moeten echter gewoon goed bereikbaar zijn.
 
Geplaatst door headout
Wat voor host zoek je eigenlijk? Ik bedoel, we kunnen wel op elke naam reageren die je hier neerzet, slimmer lijkt het me om eens te kijken welke wensen je hebt.

Kijk daarna eens op hosters.nl of webselect.nl, de nieuwsgroepen of weet ik veel waar. Kijk ook naar de portfolio van een host, en bezoek eens sites die door hen gehost worden. Mail evt. zo'n site eens, dan weet je pas echt wat zo'n host jou gaat bieden.

- 100 MB, 2 gig transfer, talen en databased (myscl, PHP, ASP, CGI etc.)

Ik zal eens kijken :).
 
Ook erg belangrijk: wat wil je uitgeven per maand aan je hosting?
 
Dus hosts die ik tot nu toe heb gevonden waren +/- €50,-. per jaar.
 
Geplaatst door XP_PC
Dus hosts die ik tot nu toe heb gevonden waren +/- €50,-. per jaar.
Onthou even de zin die ik eerder zei: je krijgt waar je voor betaalt!

Erg goedkoop: www.digitalus.nl , met Digitalus mini heb je ongeveer wat jij wil voor €2,50 per maand ex. BTW.
Máár: kijk eens de reacties na op hosters.nl en in de nieuwsgroepen over hen en je weet genoeg.

Het is gewoon erg moeilijk om een goede host te vinden. Ik zit zelf bij www.widexs.nl en dat bevalt tot nu toe goed. Is wel iets duurder.
 
Volgens mij behoren de probs die ik heb gehad met yourname tot het verleden.
Ik heb het even gecheckt bij hosters en zie heel goede reacties en 1 ding is zeker als ik zo om me heen kijk, de prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed;
http://www.hosters.nl/gegevens.php?id=602
 
Als ik het zo bekijk dan heeft Headout meer verstand van zaken omtrent dit onderwerp als ik.
Qua goedkope host komt die van mezelf toch beter naar voren als ik had verwacht.
Ik heb nog ergens een link waar je je website kan monitoren op uptime en ga deze naar m'n betaalde sites linken.
Indien ik een uptime zie van 99% dan blijf ik daar, ook met de zakelijke sites.
Wellicht wat voor jou om deze host te overwegen, het is wel wat duurder als het bedrag wat je aangaf, maar zoals je ziet heb je met die allergoedkoopste alleen maar gez**k. :)
 
Ik heb niet meer vestand van zaken ofzo hoor. Ik heb me alleen in het onderwerp "hosting" erg verdiept. Ik heb namelijk een drietal sites, waarvan er 1 een goede hosting behoeft (die andere 2 mag gewoon wel wat minder zijn).

Ik heb gewoon veel gelezen en veel uitgezocht over het onderwerp, want de vragen die XP_PC heeft, had ik ook. En ook nu blijft het gewoon erg moeilijk.

Ik heb gemerkt dat je beter een paar centen meer kan betalen. (Dit gaat ook weer niet altijd op: zie Ladot :rolleyes: ). Daarnaast is het handig om sites te contacteren die gehost worden door het bedrijf dat je op het oog hebt. En een goede manier om de hulpvaardigheid te ontdekken van een host: stel ze een paar vragen, van heel simpel tot erg moeilijk. Het zegt dan veel hoe en wanneer (!) je antwoord krijgt.

Zomaar een paar tips!
 
Tja, het is idd wat je zegt Headout. Vaak krijg je waar voor je geld...

Trouwens, het bedrag kan omhoog naar, ipv van €50,-, €120,- per jaar.
Ik kijk nog wel even op hosters natuurlijk, maar als je wat leuks weet ;).
 
Iemand anders had nog wat, en op hosters.nl stond er nog niets over. Ik zal even vragen hoe die heet.
 
Ik heb HG Hosting zoals je al weet XP_PC.
Dit bevalt redelijk.
Snelheid en service is goed.
Alleen uptime mocht wel iets hoger zijn :)
 
Er moet een hoge uptime zijn.

Wat bedoel je met "mag wel iets hoger"? Hoe vaak en hoe lang is die off?

Ik heb nog een (aardig goede) gevonden, even zoeken en aan jullie laten zien :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan