Ethernet kabel niet verbonden wanneer ik netwerken zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveyn1

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Goedenavond,

Momenteel loop ik echt tegen een gigantisch probleem aan! Mijn computer zegt dat mijn ethernetkabel niet verbonden is, dit geeft hij aan op het moment dat ik wil zoeken naar wifi netwerken. Als ik via apparaatbeheer kijk bij mijn netwerkadapters staat hij er gewoon tussen. Deze geeft tevens aan dat hij correct werkt.

Ik heb tevens al geprobeerd om de netwerkkaart die bij mijn adapters staat te vernieuwen met de nieuwste software, ook dit mocht helaas niet baten.

Ik heb echt totaal geen idee hoe ik dit kan verhelpen, mijn netwerkkaart zit in mijn computer ingebouwd dus ik kan hier ook niet met het blote oog naar kijken.

Alvast super bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Davey Nijland

Je noemt in één zin 2 onderwerpen die eigenlijk totaal verschillend van elkaar zijn :
ethernetkabel en zoeken naar wifi netwerken.
Ik typ verder aan dit bericht, maar plaats 'm vast, dan weet je dat je probleem gelezen is en dat erop gereageerd wordt............ ben over enkele minuten terug met de rest.

Hartstikke bedankt! Ik ben wat dat betreft erg handig met computers, maar vooral de software en mogelijkheden. Helaas qua netwerken en verbindingen ben ik een soort digibeet en weet ik maar een klein beetje hoe het in elkaar steekt, vandaar de verkeerde benamingen.

Ik wilde in ieder geval zoeken naar wifi-netwerken. Hier geeft windows 8.1 helemaal geen duidelijkheid, er staan namelijk 3 dingen: "verbindingsinstellingen weergeven", "Geen verbindingen beschikbaar" en "probleem oplossen". Hier kan ik enkel op de eerste optie drukken waarbij het scherm opent dat er volgens windows geen ethernet is verbonden. (daar heb ik de optie een VPN verbinding toe te voegen, maar dat lijkt me niet de optie)

Hm,.......... Windows 8, daar heb ik nog nooit mee gewerkt. (Ik behoor tot de club 'users' die Windows 8 zeer bewust overslaat...........) Ik hoop dat hetgeen ik nu ga schrijven ook een beetje hetzelfde in Windows 8 werkt.

Ik wil graag 2 schermafbeeldingen van je zien. De eerste van je wifi netwerkkaart en de 2e van je bedraadde verbinding (de ethernetkabel verbinding)
Daarvoor ga je naar configuratiescherm, apparaatbeheer en dan netwerkadapters. Daar dubbelklik je op en vervolgens dubbelklik je op de respectievelijke netwerkadapters en dan krijg je de schermpjes die ik bedoel. Zie hieronder.

Bijlagen

• wifi.jpg
    wifi.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 115
  • Ethernet.jpg
    Ethernet.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 115
Laatst bewerkt:
Naamloos.png1.pngHierbij de twee plaatjes, zoals u ziet heb ik geen tweede optie bij mijn netwerkadapters. Ik dacht overigens dat de Realtek mijn netwerkkaart zou zijn.

Je probleem is dus dat je geen wifi adapter software hebt geïnstalleerd en Windows op de één of andere manier de wifi kaart ook niet kan vinden bij de opstart. De machine is toch wel geschikt voor Windows 8 en niet per ongeluk ooit afgeleverd met XP of zo?
Of je nu een laptop of een desktop hebt, dat maakt even niet uit, maar als het goed is dan heb je bij aankoop een 'driver cd' meegeleverd gekregen. Op die schijf staan een heleboel soorten drivers, waaronder LAN drivers (da's voor de draadverbinding -> ethernet) en WIFI drivers. Die laatste moet je nog installeren. Begin daar eens mee, al moet ik toegeven dat ik mij 'zorgen maak' over het feit dat Windows helemaal geen draadloze verbindingskaart vindt. Ook al zou de software niet gevonden kunnen worden, theoretisch zou Windows de draadloze kaart moeten kunnen 'zien' bij de opstart en daarmee zou de helft van je probleem al zijn opgelost.

Laatst bewerkt:
Ik heb voor zover ik weet geen CD bij de computer gekregen. Hij is inmiddels al een jaar oud en heeft eerder hier nog geen gebreken bij getoond. Hij heeft in dat jaar gewoon op windows 8.1 gedraaid, dus het lijkt mij vreemd dat het daardoor komt. Ik heb immers een jaar lang wifi verbinding gehad.

Ok. Dan graag de EXACTE naam en TYPE van je computer, dan kunnen we op zoek naar de juiste wifi drivers.

Het betreft een Medion Multimedia-PC Akoya P2310 D. Ik heb overigens bij het zoeken naar de naam de recovery CD en software CD gevonden. Nadat ik hem(software CD) in mijn computer gestopt hebt heb ik een aantal mogelijkheden onder boot, Drivers, EFI, sources en tools. Onder Drivers vind ik Realtek LAN en realtek WLAN. Ik neem aan dat ik de WLAN moet hebben?

Zoals ik idd. in bericht 6 al schreef. (Al was de door mij gebruikte 'kreet' van Wifi niet helemaal de juiste en moet het idd. WLAN zijn.)

Laatst bewerkt:
Ik heb de drivers geinstalleerd van de WLAN, helaas is er niks veranderd. Tot nu toe is nog steeds alleen de PCI te zien onder netwerkadapters (apparaatbeheer). Heeft u nog mogelijkheden? Of moet ik helaas toch geloven aan een nieuwe netwerkkaart?

Nee, er zijn sowieso nog twee mogelijkheden, de ene wat minder elegant dan de andere, maar vaak wel zeer effectief. De meest 'elegante' van de twee : systeemherstel naar het moment van vóórdat je geen draadloze verbinding meer had. Weet je hoe je systeemherstel moet activeren?

Laatst bewerkt:
Nee, dit weet ik niet, het gaat gelukkig maar om 7 uur. Vanaf 15:00 heb ik het probleem.

Gaan er bij het systeemherstel geen bestanden verloren?

Configuratiescherm -> Systeem -> Systeembeveiliging -> Systeemherstel.

Kies een punt dat gelegen is vóór vanmiddag 15.00 uur, liefst één van gisteren of zo.

Nee, bij systeemherstel gaan geen eigen gemaakte bestanden verloren, wél een aantal andere dingen. Kijk even -> hier

Waarbij dit stukje tekst het meest relevante is voor je 'angst':

Uw pc naar een eerder tijdstip herstellen

Als u denkt dat een recentelijk door u geïnstalleerde toepassing of geïnstalleerd station voor problemen zorgt op uw pc, kunt u de computer naar een eerder tijdstip herstellen. Een dergelijk tijdstip wordt ook wel een herstelpunt genoemd. Systeemherstel brengt geen wijzigingen aan in uw persoonlijke bestanden, maar verwijdert wellicht wel recentelijk geïnstalleerde toepassingen en stations.

Laatst bewerkt:
Hij is eindelijk klaar, helaas heeft ook dit niet geholpen. Ik vrees dat ik moet bellen met windows of medion of die toevallig van dit probleem afweten. In ieder geval hartstikke bedankt! U hebt mij echt supergoed geholpen. Hopelijk werkt dit wel voor anderen met het probleem.

Optie 2 is systeemrecovery naar de fabrieksinstellingen. Daarvoor gebruik je de gevonden recovery CD. Daarbij gaan wél al je eigen geïnstalleerde programma's en bestanden verloren, maar daarna is de machine net zoals toen je 'm net nieuw had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan