Etiketten uitdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
In mijn database moet er op het formulier aantallen worden ingevuld bij plasma, sera, urine, lysate, etc etc

Daar moeten etiketten van gemaakt worden met daarop:

PatientID
Het materiaal (dus plasma, sera, etc, etc)
De datum

Afhankelijk van het getal moet er zoveel etiketten worden afgedrukt. Kan ik dit realiseren in mijn db? En zo ja hoe?

Ik zal dadelijk de db er bij posten.

Als je in één opdracht etiketten wilt afdrukken met verschillende aantallen, wordt het lastig. Je kunt wel een routine maken/gebruiken die alle etiketten in een batch een aantal keer afdrukt, maar dat is vermoed ik niet wat je zoekt. Een alternatief zou dan een tijdelijke tabel zijn, waarin je etiketrecords maakt op basis van het aantal. Elk etiket krijgt dan een eigen record. Die tijdelijke tabel kun je wel vullen op basis van een waarde in een veld.

Ik weet nog niet wat de bedoeling is: alle etiketten een gelijk aantal, of per etiket verschillende afdrukken. Al vermoed ik het laatste...

Niet moelijker, maar anders :) Je moet dan ergens aangeven hoeveel etiketten je wilt hebben. Die gegevensbron koppel je dan aan de actie om het aantal records te genereren.

Die gegevens worden ingevoerd op het formulier Materials (achter het bijschrift eerste lege veld).

Hoe zou ik de codering op moeten bouwen dan? De etiketten moeten namelijk afgedrukt gaan worden op het moment dat ik een volgende patient invoer maar ook als ik het formulier afsluit of de database of terug ga naar het schakelbord.

Ik zie dat veld niet staan op het formulier, en ook niet in je tabel tbl_Materials. En daar zou ik het dus verwachten. Je hebt wel een veld [Number of tissue material] maar dat is neem ik aan een ander veld. Al vermoed ik eigenlijk dat het om de velden [ParaffinBlocks] t/m [cells/mL Cells] gaat. En dat je dus voor elk veld dat daar is ingevuld etiketten wilt op basis van de ingevulde waarde. Overigens mis ik op de formulieren nog een knop naar etiketten, en (en dat verklaart de ontbrekende knoppen wel) ook nog een etikettenrapport.

Eerlijk gezegd was ik vooral nog bezig in de orienterend fase. Is kijken of het uberhaupt mogelijk is vandaar dat je niks vindt. Maar het zou gaan om de velden;

plasma
sera
EDTA plasma
PBMC
SF Plasma
Urine
Lysate
SFMC
Cells

En dan het eerste vakje wat daarachter staat, al het ander hoeft niet geprint te worden

Ik zal nog wat extra info er bij geven voor deze draad misschien dat de moeilijkheids factor dan omhoog of omlaag gaat;

Totale breedte van het etiketje is 2.5 cm
Hoogte van het etiketje is 1,6 cm
Het etiketje heeft afgeronde hoekjes van 45 graden (dus tekst moet iets van de kant af)
De etiketjes zitten op een rol achter elkaar (1 sticker breed dus maar)

Kan ik dit bereiken door een query te maken en zo hoe moet ik die het beste opbouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan