• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Events

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazzdaciple

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
6
Ik probeer het volgende in een macro te gieten:

Als ik in SHEET 1 in cel F37 of F40 of F51 tekst invoer dan moeten de waarden van deze velden ge-copy-Paste worden naar velden F37, F40 en F51 in sheet 2.
Dus als in sheet 1 andere cellen aangepast worden gebeurt er niets, maar als 1 van de drie genoemde cellen wordt aangepast worden de cellen als absolute waarden gepaste.

Ik heb het geprobeerd met Event Change maar dit lukt niet.
Iemand een idee?
 
Bazzdaciple,

Een voorbeeldbestandje doet wonderen. Als het kan, plaats er dan eentje zonder gevoelige informatie.

:rolleyes:
 
zet in cel F37 van blad2:

=Blad1!F37
 
Met de Change Event zou het zo kunnen:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("F37, F40, F51")) Is Nothing Then
    Worksheets(2).Range(Target.Address).Value = Target.Value
End If
End Sub

Op 1 regel:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("F37, F40, F51")) Is Nothing Then Worksheets(2).Range(Target.Address).Value = Target.Value
End Sub

Maar in jouw geval zou ik gewoon naar cel B37 van Blad 2 gaan, een = teken invoeren.
Vervolgens cel B37 van Blad 1 selecteren en op Enter klikken.
De waarde die nu in cel B37 van Blad 1 wordt neergezet, verschijnt automatisch in cel B37 van Blad 2.
Dan heb je geen VBA nodig.
Dit kan je dan uiteraard voor de cellen B40 en B51 ook zo doen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
dank voor je reactie, Roncancio. Een = teken zou idd het gemakkelijkst zijn en heb ik geprobeerd. Echter: Het betreft een formulier dat door mensen gebruikt gaat worden. De tekst op blad 2 moet kunnen worden gecopy-paste en het leek me beter als dan onder die velden geen = formule zou zitten. Maar misschien maak ik het allemaal te moeilijk en moet ik gewoon wel met een formule werken.
 
dank voor je reactie, Roncancio. Een = teken zou idd het gemakkelijkst zijn en heb ik geprobeerd. Echter: Het betreft een formulier dat door mensen gebruikt gaat worden. De tekst op blad 2 moet kunnen worden gecopy-paste en het leek me beter als dan onder die velden geen = formule zou zitten. Maar misschien maak ik het allemaal te moeilijk en moet ik gewoon wel met een formule werken.

Het wordt een verwijzing naar de betreffende cellen zoals snb ook al had aangegeven.
dus:
=Blad1!F37

Als in cel F37 van blad 1 iets wordt ingevuld, dan wordt automatisch dezelfde gegevens in de cel met bovenstaande verwijzing geplaatst.
Deze cel zou je kunnen beveiligen.
Als alternatief gaf ik je al codes om het via VBA te doen, maar dat hoeft dus niet.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan