Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dat is een foute insteek; als je op de 16e jarig bent (t.o.v. vandaag de 13e) dan krijg je een andere uitkomst dan als je de 8e jarig bent. Reken maar na
En waar precies heb ik dat beweerd? Of nog maar geïnsinueerd?Het aantal maanden is niet afhankelijk van het aantal dagen in een maand.
Ik had jouw eerste bijdrage gemist, en bij de tweede was je te laat, ik was je voor. Ik ben het dus niet met jou eens, maar jij met mijKijk nu, OctaFish heeft me één ogenblik geleden al bij voorbaat gelijk gegeven...
Bedenk wel dat de functie van Peter foute uitkomsten levert. Gebruik op eigen risicoHartelijk dank voor je reactie. Ik ga er mee aan de slag.
Zullen we het er dan op houden dat we los van elkaar tot dezelfde slotsom zijn gekomen (zie mijn link in #20, een link namelijk naar een post van mezelfIk ben het dus niet met jou eens, maar jij met mij
Trouwens, op Belgische vingertjes geteld zitten er 22 dagen tussen 14/2/2025 en 8/3/2025 25 dagen tussen 14/7/2025 en 8/8/2025?tel het aantal dagen vanaf 14-2 naar 8-3 (26 dagen) en van 14-7 naar 8-8 (29 dagen). In beide gevallen is het dus één maand, met een ander aantal dagen. Ga mij nou niet vertellen dat je dezelfde uitkomst krijgt!
Maanden zijn geen wiskundige begrippen, du kan je er niet wiskundig mee rekenen. Je gaat uit van een verkeerde assumptie.Nochtans: trek in beide situaties de datums van elkaar af en je krijgt telkens 39 dagen.
Twee kindjes, elk evenveel dagen geleden geboren, waarvan er één 1 maand en 8 dagen is, de andere 1 maand en 9 dagen?
I rest my case!
Tellen doe ik nooit zelf, daar heb ik mijn personeel voor. En blijkbaar heb je nog ergens een pot zout gevonden die je niet meer nodig hebt. Ik heb wat zitten morrelen met de getallen, maar het gaat uiteraard om het principe. En dat staat als een huis.Trouwens, op Belgische vingertjes geteld zitten er 25 dagen tussen 14/2/2025 en 8/3/2025 en 25 dagen tussen 14/7/2025 en 8/8/2025?
Doe je dat nu opzettelijk? Dat is toch exact wat ik zelf probeer te laten doordringen!Maanden zijn geen wiskundige begrippen, du kan je er niet wiskundig mee rekenen. Je gaat uit van een verkeerde assumptie.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.