• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2003 na installatie op windows 11 niet goed werkend

Klik er met rechts op en kies Eigenschappen.
Dan zie je de tab Compatibiliteit.

gelukt.
ik krijg alleen een keuze voor dit programma uitvoeren in compabiliteitsmodus voor:
als ik dan het vakje aanklik krijg ik een lijst te zien van windows 95 tot windows 8 en niet meer,hier staat windows 10 of 11 niet bij. toch iets aanklikken bv windows 8?

Gewoon testen.
Ik verwacht niet dat het soelaas biedt, maar niet geschoten is altijd mis.

Ja, mijn fout. De stap > Eigenschappen vergeten. Er staat > "een lijst te zien van windows 95 tot windows 8", dit heeft betrekking op de toestand dat het programma nog wel goed werkte.

En heb je dat SFC commando al uitgevoerd?

sorry vergeten te vertellen, sfc command uitgevoerd en deze gaf aan dat er enkele problemen waren gevonden en opgelost maar deze hebben ook niet geholpen.
ik weet dat jullie bij helpmij verschrikkelijk jullie best doen om te helpen maar ik denk nu dat dit oude programma helaas niet meer werkt op w11 en ik me hierbij moet neerleggen.

Wat ik al zei, bij mij doet Excel 2003 het op Windows 11 prima.

jammer dan gaat het waarschijnlijk niet lukken bij mij.
ik wil jullie wel bedanken voor alle moeite en moet ik een ander excel en word programma zien te vinden voor w11

Het zou nog een schijf probleem kunnen zijn.
Doe ik dat command scherm als administrator eens dit:
Code:
chkdsk /F

als ik dat doe krijg ik de volgende melding:
acces denied as you do not have priveleges or the disk may be locked by another proces.you have to invoke this utility runningin elevated mode and make sure the disk is unlocked

Dan heb je dat venster niet als administrator gestart.

Dit is wat Microsoft erover zegt:

SFC and Disk Access:
SFC needs exclusive access to the system drive (C disk to scan and repair system files. If another program or service is using the drive, SFC can't start.

• Common Causes:
    Windows itself, background processes, or recently installed software can hold a lock on the drive.
Troubleshooting Steps:
  1. 1. Restart Your Computer:
    This is the simplest solution. Restarting often clears any temporary locks on the drive and allows SFC to run without issues.
    • Access Advanced Startup Options: Restart your computer and hold the Shift key while clicking the Restart button. Alternatively, navigate to Settings > Update & Security > Recovery > Advanced Startup and click Restart now.

• Choose Troubleshoot: From the Advanced Startup options, select Troubleshoot.

• Select Advanced Options: Click on Advanced options.

• Choose Startup Settings: Select Startup Settings.

• Restart: Click Restart.

• Select Safe Mode: After the restart, choose option 4 (or press F4) to boot into Safe Mode.

• Run SFC: Open Command Prompt as administrator and type sfc /scannow.
  • 3. Run SFC from Pre-Boot Environment:
    If Safe Mode doesn't work, you can try running SFC from the Pre-Boot Environment. This environment starts before Windows, ensuring no other processes interfere. You can access this environment through the Advanced Startup options (steps 1-4 above), but instead of selecting Safe Mode, you would select Command Prompt.

• 4. Check for Conflicting Software:
    If the issue persists, you might need to identify and temporarily disable or uninstall recently installed software that might be interfering with SFC.

Compatibiliteitsmodus:
U kunt proberen Excel 2003 uit te voeren in de compatibiliteitsmodus voor een eerdere versie van Windows, zoals Windows 7.

Standaardbestandslocatie wijzigen:

Het kan helpen om de standaardopslaglocatie in te stellen op een map buiten OneDrive.OneDrive uitschakelen:
Het uitschakelen of verwijderen van OneDrive kan enkele compatibiliteitsproblemen oplossen.

Opslaan in .xls-indeling:
Het opslaan van bestanden in de oudere .xls-indeling kan de compatibiliteit met oudere versies van Excel verbeteren.

Volgens internet:
Very simple solution after hours of research…..uninstall OneDrive and everything worked immediately!

en

De OPLOSSING is om een lokaal gebruikersaccount aan te maken in Windows 11. In het lokale account werkt Excel 2003 net zoals in Windows 10. Bij het aanmaken van het account vraagt Windows u eerst om een e-mailadres of telefoonnummer. Doe dat niet, ga naar de volgende stap. Ik heb deze oplossing van iemand anders gekregen en getest.

Edmoor heeft daar meer kijk op en verstand van.

Die optie zie ik hier niet.
Opties Excel 2003.jpg

disk gescand geen oplossing. ps onedrive verwijderen betekent geen e-mail adress meer. ik zal office nogmaals installeren maar dan niet op onedrive?

Je had Office 2003 op OneDrive geïnstalleerd???
Dan kan ik me voorstellen dat dat problemen geeft.

ps ik moet helaas voor vandaag stoppen en hierboven wel erg veel informatie ineens gekregen ga er morgen weer op door en lees bovenstaande advies en informatie eens goed door. ps onedrive uitschakelen lijkt me geen goed idee omdat ik dan mijn email kwijt ben

Terug
Bovenaan Onderaan