• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2003 || Tellen man/vrouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huperdepuup

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Beste lezer,

Vanuit een opdracht van werk moet ik een personeelsbestand maken. Daarin heb ik een kolom met de naam van de werknemer en de kolom daarnaast met het geslacht van ieder werknemer. Daarnaast is in een kolom weergegeven het FTE. Nu moet ik een formule hebben die weergeeft hoeveel mannen en vrouwen er werken. (in absoluut aantal)
Daarnaast moet ik weergeven in een andere cel hoeveel FTE de vrouwen in totaal zijn.
Dus als er in een cel " vrouw" weergegeven wordt, dan moet ie in 1 cel het FTE van alle vrouwen optellen.

EDIT:De man/vrouw zijn in kaart gebracht. (met dank aan richard)
Nu moeten deze uitgesplit worden in leeftijdsklassen.
bijv. jonger dan 20 jaar (exclusief 20)
jonger dan 30 jaar (exclusief 30) (inclusief 20 jaar)
Iemand enig idee?

Ik hoop dat het duidelijk is. Anders wil ik het duidelijker uitleggen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Beste Huup,

Code:
=aantal.als(B:B;"M")
telt het aantal keer dat ik kolom B een M van 'Man' staat.
Code:
=som.als(B:B;"v";"C")
sommeert de FE in kolom C van de regels waarop in kolom B een V staat.

Maar als je voor een medewerker meerdere regels hebt, ga je hier misschien de mist in omdat je dan kunt dubbeltellen. Hangt af van de opbouw van je tabel.

Kom je er zo uit?

Richard

Beste Richard,

Het is me gelukt! De formules zijn zo eenvoudig, maar heel doeltreffend! Top, bedankt!

start een nieuwe topic zodat als iemand later met dezelfde vraag komt hij het antwoord kan vinden met de zoekfunctie zet deze vraag dan wel even op opgelost

Beste Huperdepuup,

Ben blij dat het werkt.
Je hebt nog niet de vraag rechtsonderaan op opgelost gezet. Dat helpt anderen bij het zoeken naar een antwoord.

Groeten,
Richard

Beste Huperdepuup,

Ben blij dat het werkt.
Je hebt nog niet de vraag rechtsonderaan op opgelost gezet. Dat helpt anderen bij het zoeken naar een antwoord.

Groeten,
Richard

Klopt, omdat ik een nieuwe vraag heb die dieper op de vorige vraag inging.

somproduct

Beste huuperdepuup,

Code:
EDIT:De man/vrouw zijn in kaart gebracht. (met dank aan richard)
Nu moeten deze uitgesplit worden in leeftijdsklassen.
bijv. jonger dan 20 jaar (exclusief 20)
jonger dan 30 jaar (exclusief 30) (inclusief 20 jaar)
Iemand enig idee?

dit kan met somproduct (sumproduct)
het zou eenvoudiger zijn om even een bestandje bij te voegen, zodat dit aangepast kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan