Huperdepuup
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 dec 2009
Beste lezer,
Vanuit een opdracht van werk moet ik een personeelsbestand maken. Daarin heb ik een kolom met de naam van de werknemer en de kolom daarnaast met het geslacht van ieder werknemer. Daarnaast is in een kolom weergegeven het FTE. Nu moet ik een formule hebben die weergeeft hoeveel mannen en vrouwen er werken. (in absoluut aantal)
Daarnaast moet ik weergeven in een andere cel hoeveel FTE de vrouwen in totaal zijn.
Dus als er in een cel " vrouw" weergegeven wordt, dan moet ie in 1 cel het FTE van alle vrouwen optellen.
EDIT:De man/vrouw zijn in kaart gebracht. (met dank aan richard)
Nu moeten deze uitgesplit worden in leeftijdsklassen.
bijv. jonger dan 20 jaar (exclusief 20)
jonger dan 30 jaar (exclusief 30) (inclusief 20 jaar)
Iemand enig idee?
Ik hoop dat het duidelijk is. Anders wil ik het duidelijker uitleggen.
Alvast bedankt.
Vanuit een opdracht van werk moet ik een personeelsbestand maken. Daarin heb ik een kolom met de naam van de werknemer en de kolom daarnaast met het geslacht van ieder werknemer. Daarnaast is in een kolom weergegeven het FTE. Nu moet ik een formule hebben die weergeeft hoeveel mannen en vrouwen er werken. (in absoluut aantal)
Daarnaast moet ik weergeven in een andere cel hoeveel FTE de vrouwen in totaal zijn.
Dus als er in een cel " vrouw" weergegeven wordt, dan moet ie in 1 cel het FTE van alle vrouwen optellen.
EDIT:De man/vrouw zijn in kaart gebracht. (met dank aan richard)
Nu moeten deze uitgesplit worden in leeftijdsklassen.
bijv. jonger dan 20 jaar (exclusief 20)
jonger dan 30 jaar (exclusief 30) (inclusief 20 jaar)
Iemand enig idee?
Ik hoop dat het duidelijk is. Anders wil ik het duidelijker uitleggen.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: