• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel alles in 1 veld

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Data > Tekst naar kolommen met ; als scheidingsteken.

Vervolgens kopiëren > Plakken Speciaal > Transponeren (indien gewenst).

Bedankt voor je snelle antwoord, maar helaas werkt dat niet. De adressen zijn teveel om over kolommen te verspreiden, hij neemt dan dus een deel niet mee.

Ik gebruik excel 2007 trouwens.

Laatst bewerkt:
Zie bijlage, ook de VBA-code voor de functie "deeltje".

Wigi

Bijlagen

Hoe heb je dat gedaan?

In de bijlage mijn bestand, heb er als voorbeeld nu maar drie adressen ingezet, maar het idee is duidelijk.

Bijlagen

Ik kijk zo wel even op de andere computer.

Ik heb dus alle adressen in veld "a1" staan. Met ; als scheidingsteken.

Alles moet over de rijen verdeeld worden, dan kan ik ook tellen hoeveel adressen het zijn.

Wigi heeft een zelfgeschreven functie gebruikt om de mail adressen eruit te halen. Kijk maar even in de VBA code om deze te zien, en copieer ze naar het correcte bestand.
Of kopieer de gegevens in Wigi zijn bestand (in cel B2), dan moet je alleen nog maar de formule doortrekken in kolom A.

Hey Finch,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Misschien een domme vraag, maar ik heb nu alle mail adressen in wigi in cel B2 gezet.

Wat is nu de volgende stap? De formule doortrekken, wat bedoel je daarmee?

Ik werk opzich wel veel met excel, maar dergelijke functies heb ik nooit gebruikt. In ieder geval bedankt dat jullie me willen helpen.

De formule kopiëren mag ook.

Zolang de rijen maar kloppen.

Ik bedoelde cel B1 ipv B2. Foutje van mijnertwege.

In a1 staat dan de formule "=deeltje($B$1)". Deze kan je dmv de vulgreep naar onderen doortrekken, en dit tot wanneeer alle mailadressen zichtbaar zijn.

Volgens mij zit er een foutje in. Ik zie geen mailadressen maar alleen het woord "#NAAM?".

Laatst bewerkt:
Heb je de VBA-code wel in het bestand staan? Druk Alt-F11 en bekijk de modules.

Gebeurt niets dan, hij geeft ook aan "De formule bevat tekst die niet wordt herkend".

Laatst bewerkt:
Kan je ook eens een printscreen maken met de cursor is A1 ofwel het Excel bestand hier posten?

En nu doe je eens Alt-F11.

Localiseer jouw bestand in de Project Verkenner (Ctrl-R).

Klik het open.

Staat er een module met daarin de functie deeltje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan