Mijn vader heeft een klein bedrijfje en nu is er iemand op kantoor bijgekomen die altijd met MS Acces werkte en dat reuzehandig vond. Aangezien MS Acces nogal duur is, heb ik de taak te kijken of er een alternatief is.
Volgens mij is het ook mogelijk MS Excel als database te gebruiken. Met database bedoel ik eigenlijk alleen dit: Als je bijv een brief in word heb en datje dan op simpele wijze een klant of leverancier kan selecteren en dat het adres ed. automatisch wordt ingevuld.
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik kom er niet helemaal uit. Weet iemand hoe je dit allemaal moet instellen enzo of nog liever, weet iemand een site waarop dit wordt uitgelegd.
BVD Erik
PS. Als dit niet zou lukken, zijn er dan geen betaalbare en makkelijke alternatieven voor Acces.
Volgens mij is het ook mogelijk MS Excel als database te gebruiken. Met database bedoel ik eigenlijk alleen dit: Als je bijv een brief in word heb en datje dan op simpele wijze een klant of leverancier kan selecteren en dat het adres ed. automatisch wordt ingevuld.
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik kom er niet helemaal uit. Weet iemand hoe je dit allemaal moet instellen enzo of nog liever, weet iemand een site waarop dit wordt uitgelegd.
BVD Erik
PS. Als dit niet zou lukken, zijn er dan geen betaalbare en makkelijke alternatieven voor Acces.