• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel ALS hulp met formule svp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Storm

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2006
A B C D
1 11,00 11,50 11,50
2 12,00 -------- 12,00
3 13,00 13,50 13,50
4 14,00 14,50 14,50
5 15,00 -------- 15,00
6 16,00 -------- 16,00
7 17,00 17,50 17,50
8 18,00 ------- 18,00
9 19,00 ------- 19,00

Hallo,

Ik ben bezig met een formule in excel maar kom er niet uit.
Het is de bedoeling dat in D een formule komt die kijkt of C is ingevuld en als deze hoger of lager is dan ook dit bedrag invult. is er niets ingevult dan moet het bedrag wat in kolom B staat worden ingevuld.

Weet iemand welke formule ik hiervoor kan gebruiken.
Alvast bedankt!

Vr.groeten
Rob

Laatst bewerkt:
Rob,
Als ik je goed begrepen heb dan kan het zo.

Laatst bewerkt:
CorVerm zei:
Rob,
Als ik je goed begrepen heb dan kan het zo.

Ja helemaal goed!!! ik had met mijn kennis van Excel dit zelf niet kunnen bedenken.

Hartelijk dank!,

Vr.groeten
Rob

Laatst bewerkt:
Rob,
Geen dank. We benne op de wereld om mekaar...............nietwaar.

Rob Storm zei:
Het is de bedoeling dat in D een formule komt die kijkt of C is ingevuld en als deze hoger of lager is dan ook dit bedrag invult. is er niets ingevult dan moet het bedrag wat in kolom B staat worden ingevuld.
Uit bovenstaande tekst blijkt niet wat er moet gebeuren als de C-waarde gelijk is aan de B-waarde. Moet de D-cel dan ook worden ingevuld, of moet die dan blanco blijven? Ervan uitgaande dat de D-cel dan ook moet worden ingevuld, kun je in D1 gebruiken:

=ALS(C1="";B1;C1)
en kopieer naar beneden.

Moet het anders zijn, meld het dan even.

NB: De oplossing van CorVerm geeft bij een C-waarde die kleiner is dan de B-waarde in de D-cel de B-waarde als resultaat. Dat is in strijd is met wat er volgens je tekst moet gebeuren.

Rob Storm zei:
Hallo,
Ik ben bezig met een formule in excel maar kom er niet uit.
Weet iemand welke formule ik hiervoor kan gebruiken.
Alvast bedankt!
Vr.groeten
Rob

Sorry heb over het hoofd gezien dat C hoger of lager kan zijn dan B. Daarom de foemule aangepast naar : =ALS(C4="";B4;ALS(C4<>B4;C4;B4))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan