• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand als txt opgeslagen wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

undercover23

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
help ik heb perongeluk een heel belangrijk excel bestand in kladblok geopend en dit als txt opgeslagen krijg nu alleen hele rare tekens te zien als ik dit open in excel en dan als excel bestand opsla blijft het het zelfde dit is echt heel belangrijk voor me
is hier een oplossing voor ?????:confused: :confused: :( :(

Als je deze als text bestand heef opgeslagen zal je toch op je schijf moeten zoeken.

geen origineel

nee het origineel heb ik niet meer dat s het hele probleem bestaat erniks om het terug te converteren naar excel???

Dat ziet er niet goed uit. :confused:

Met wat geluk kan je de "tekst" nog terugkrijgen, maar volgens mij zal alle opmaak e.d. weg zijn. Een tekstformaat is nu eenmaal niet zo uitgebreid als bestanden in Excel.

Dat ziet er niet goed uit. :confused:

Met wat geluk kan je de "tekst" nog terugkrijgen, maar volgens mij zal alle opmaak e.d. weg zijn. Een tekstformaat is nu eenmaal niet zo uitgebreid als bestanden in Excel.

nee het ziet er zo uit ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ   ìÍ ÉÄ  / 6    uÁ‰±…¤øB}¸ú‘`3Þ r|4¬¡Ÿ˜È*Õûfûh¾¯¡M΀àà“£¼-W¡*Zá  °Á  Ç!â \ p yÛ”Hçò¹ü5 *²˜ý‹¾9hÓã0|9ý.´fw'Öút9ªÚšZ-Ú¡ä¦ [ ôƒ XAŒ#æÍEBg b|" I4¹Ñ÷
€GZ(ÉZÄ®}çì„ïãþp—lâ¢C„ö·^g…pM„B  ŒŽa qqÀ = y$-3<Íø€OèÂ,¦©‡¦mtœ  8>  â™  ãW  ƒ¯ ˆŽ¼ O =  (ÚÙÄâzdÔS}# Äbɉ^@  )  œ"  SÓ  Š\· Ò!Ú  m]1  ÿÁ¾ÚødY+`–FÊl s
³<ÌÓFD1  ÀÝõ¯_±u³x"¹÷9^ÐŒá
ÉÒ$Aþ1  §— )Íæ
µùù¨è²Úò5ûSÎ7È̱a ¿1  v$µ(
dR ÙÿVt§¾
ö«!¨·Üe1  äÛïw¢±L®Øø–é'ˆ„yƒC¹  µG 1  ¾Ùë.©8Aê¾ðêÍκ(Â÷>*¢ØÔR¶†1  ñ
sN,-1hxWŸtvŒìžb8æØ1  |îŒëù›´Úð”@NÝ…êð¯)ùviÜ1  ›wN™˜ËmU§ZyÓA¼] |$ΔÛè`1  õ¦S=P ðG,—}¹žÉ >‰7Y®Ô!U«Í1  oÃX!¾ø
*‰IáLˆ™~¾zÇ.NŒ¾V ÷1  ëèßqؼ™±}’M¸fóċ˚Ám-‰ºŒ1  ݤÎ2-waèâÒ¿0ôóüAKæ$º1  2ãQ ÀÝ€ Œ#-J–¼ÿ>òÙF°Á1  ^KѰ*þ»ŠŽ²Ì׬t棛÷‹&ïÞ1  x,S•òaïÎ@6kT¬W®ü¤º ؇ü^1  žycîÈO8¼Õ}ç1{Ê\ijìjƈ»ýuäÊ1  x ±?¶Þ¡ ºOý8ÁzØgIoŠIPéµÇÕî‚1  W]OÎÿ°.'•d †‡𲤄çäG:ú_1  [ÈSÞZ×Ð&ÈΦH8¦ŠN¦
½êo.ŽwÍ+1  ž¯Ðãúyî†`
õcyP÷Gf"sß tb1  öb
šC
ù`®‚KR¿nL•lÊâ1  DQOo‰ƒ‚Û<ä»É vΤùRwØ«¾b2A1  !Í1÷4w}è¥
e
GÜ`ÒS ëÊe1  ü³cââZÕªºåQ²µLãN®3†‰¨ª1  »*c®
ô6Л¨¹_g ²to
ÊÖÑw1  ŽÞŽ\hXŽ<¨ò|ËЪØ+-k Œ)FIj1  6#çº%ÕRM¢§ÂúÍXøưPn™¡æ1  œð šV"nŸ)¯*uY
ý
J=I8G1  v¼Ãq8!y…ÿ^â¾SÑÚ§ôšè´¨Z–ÚC51  6žL„=óF…@ÈŽ’
Mµ£_žM¨§þŒí1  É'˜sp‘Ú5‡Å\¦Uã`Ì;M¨qŒÞ1  šr²Œi*Z?q]îýY¹`Wœ±*¬ÚDìʪJ1  xºÏô†NNX¼öT"¼  ?>+oŠr¸þ«2}k¿Y
p¿ ®7ùÿ»1  õG,© ±Þ]ª̇^‘ÚeUâ¢9üô1  ›Š¶Ö‘·–t‹†¤CÃ[¾?†<Ūö»;²" ÙèÛW;ÉHa5|<±¢Ì+Èòö°Ü«k ‰&Ü! §…²ý‚vàˆ?nµÄFz*^_N«Í!b.€‘:Ž™AÊãù" )[ŒÜÙƒü&žè=±«ºÑ%Qf—†UèÚþe·xø
/' V¢toåðcÌ€è'™-BÜåUe<œÔ~rá©þxºø™h—ýúê7 éL-“WØü-¼›ÙàÎãK"ÉM¡ò£÷ùmùyÜ€+cJXt7 )o2ÀÁTP±6‡WÏhò. ¸‹ B6jËoRC¦|à{òy‡ož,¡]ñäDj <Kª¨Aâ•ÆÓ‡!;‡? ë‚L2~–rÇ$’õÂÔË\fE•)*:ï±äì”È÷=ïžô dïM{ˆñ’›p3͉/¿'£ª|‹M´Ð%§è6 `8Ó“ßÏfí{ÉÑÕòómDnßH¼Yjá3ÁV¼}«öW\Ž¥2c¦pC.#”¼hÛ ƒ
¿ÚB:å:ÑlÕ¼þÙ~ÌŸµ»ùÓ.Ë# €Z~*‹ëÅ"¤õ½P›ò‹’ax ÄF<ç&ëñq™$$ Ž«/ ‘6œÆ!†ÂlÛ‹Þ¼•ÕÊ ½«¥4Ctèl‚e°) L1
ׂÖfí¯/±Â3dé\À{ÞÔ1Áß6Y{!SYb´nؽä: £þbÚCµÁ—nT¹Ýÿª’XôF²¼‰S‹¦õ ŠŠ#±îÐÂ’ø , ã“”îÌÂÇ·pÔ®B Tà¿}¾bÉ÷%‘˜HzÊ¥¹N7vê&Ø¿:õ*ëË:q›r¤¶
ù‹·I³œº%„wYl u¼‚=²ý

is hier helemaal niks voor geen programma dat het weer goed converteert ofso

Niet dat ik zo direct weet, maar ik vermoed dat er via Google wel wat (al dan niet dure) progjes te vinden zijn.

Niet dat ik zo direct weet, maar ik vermoed dat er via Google wel wat (al dan niet dure) progjes te vinden zijn.

ja maar ik heb het al geprobeert maar ja ik weet niet goed waar ik op moet zoeken
excel text ect heb ik al geprobeert

Je je zou je de txt naar de juiste extencie moeten zetten

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om .txt om te zetten in .xls? (Niet dat ik denk dat het gaat lukken, maar goed wie niet waagt niet wint).

extensie zie woordenboek.

Extensie
Extension
Bestandsextensie
Code van drie letters achter de punt in een bestandsnaam die aangeeft om wat voor type bestand het gaat. Zo staan .ARJ en .ZIP bijvoorbeeld voor gecomprimeerde bestanden, .EXE en .COM voor programma's en .GIF en .JPG voor afbeeldingen.
Voeg toe aan lijst | Print dit woord
Naar boven
Extensie
Extension
Domeinextensie
Aanduiding van domeinnamen. Op het internet is het de gewoonte om de extensie te gebruiken voor de herkomst van een IP-adres of domeinnaam. De herkomst kan een land zijn, of de organisatievorm. In de USA wordt aan domeinnaam-aanvragers een extensie toegekend die de organisatievorm van de aanvrager aangeeft; '.com' is voor commerciële bedrijven, '.edu' voor educatieve instellingen, '.org' voor non-profit organisaties, '.gov' voor overheidsinstellingen en '.net' voor content providers.

je moet even kijken naar excel bestand en eigenschappen dan weet je de extensie..

als je dat bestand in kladblok hebt geopnd en dan opgeslagen als txt-file, staat het origineel -xls bestand nog altijd op de oude locatie.

Cobbe

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je titel aangepast "help help" zegt niets over je probleem. Probeer de volgende keer zelf een goede titel te verzinnen.

als je dat bestand in kladblok hebt geopnd en dan opgeslagen als txt-file, staat het origineel -xls bestand nog altijd op de oude locatie.

Cobbe

en mocht dat toch niet het geval zijn (wat me sterk lijkt): open het bestand weer in het kladblok doe opslaan als, zorg dat bij bestandtype "alle bestanden" staat en geef de bestandsnaam als naam "helphelp.xls"

daarna in excell helphelp.xls openen

;)

Ik heb wat beperkte tests gedaan, en dit is mijn resultaat.

Eerst heb ik een bestaand Excel bestand hernoemd als bestand.txt. Daarna dat geopend in kladblok, gesloten, en hernoemd naar bestand.xls. Alles blijft perfect hetzelfde.

Dan datzelfde bestand.txt, ook geopend in kladblok, maar Opgeslagen als: bestand.xls. Dan kan ik dat daarna niet meer openen in Excel. :confused:

Wigi

Heb je de autoherstelfunctie in Excel aanstaan?
De kans is dan aanwezig dat je dat bestand nog terug kunt halen.
Via extra, opties, opslaan kun je zien waar de autoherstelinformatie opgeslagen wordt.
Normaal gesproken wordt het herstelbestand verwijderd op het moment dat je het excelbestand opslaat.
Staat daar niets dan kun je eventueel nog een undeletprogramma gebruiken dat je in deze directory de verwijderde bestanden terug laat halen (mits dat nog mogelijk is, maar als je harddisk voldoende groot is lukt dat vaak wel.).
Een programmatje dat bij hiervoor al verschillende malen zijn nut heeft bewezen (ook op geheugenkaarten) is restore2514.exe.
Het is gezipt net te groot (181 kb) om het toe te voegen maar ik kan het je eventueel wel mailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan