Excel bestand toevoegen aan rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderN25

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Excel bestand over loonheffingen tot uiting laten komen in mijn uiteindelijke rapport.
Weet iemand hoe dit bewerkstelligd moet worden?
Alvast bedankt.
De vraag is vast al eerder gesteld maar kan hem zo niet vinden.

Groet Sander

Je bent een beetje vaag in wat je wilt. Heb je het over een gegevensbestand dat je in Access wilt importeren (of koppelen) en op basis waarvan je een rapport wilt maken? Of wil je (bijv.) een Grafiek uit Excel in een bestaand rapport gebruiken? Iets meer duidelijkheid dus!

Sorry, ik ben bezig met het maken van een loonoverzicht. Ik wil door middel van een tabel in Excel laten zien hoeveel loonbelasting er afgedragen dient te worden over een bepaald loon.

Groet, Sander

We gebruiken de ui-methode zie ik ;)
Staat die tabel in Excel of in Access? En ben je een draaigrafiek aan het maken die naar Access moet? Want daar klinkt het een beetje naar.

Die tabel staat nu nog in Excel. Van een collega weet ik dat je die op één of andere manier kunt overzetten naar je database in Access.
Ik wil geen grafiek maken, maar een soort toevoeging op bestaande gegevens.

Je kunt een tabel koppelen of importeren. Wat je het handigst vindt. Als je gegevens regelmatig opnieuw wilt binnenhalen (bijvoorbeeld maandelijks) dan zou ik een aparte tabel maken voor de geïmporteerde gegevens, en een periodieke import tabel maken (of een bestaande koppeling gebruiken) op basis waarvan je dan de gegevens importeert in je vaste tabel. De reden daarvoor is, dat een tabel uit Excel die je importeert geen goede (veld)opmaak mee krijgt. Je blijft dan bezig met het correct opmaken van de gegevens. Door één keer een goede tabel te maken, hoef je de daaropvolgende keren alleen maar de import uit te voeren, En dat is uiteindelijk niet meer dan een druk op een knop.

Ik zou ze eerst alleen willen koppelen. Het gaat eerst om de afgelopen periode. In het vervolg maak ik wel een aparte tabel ervoor aan. Dat lijkt me inderdaad het handigst om de reden die jij aangeeft. Maar voor nu hou ik het bij een koppeling. Nu is dus nog mijn enige vraag: "Hoe koppel ik de tabel in Excel aan mijn Access gegevens?"
Sorry, ik ben nogal een digibeet op sommige gebieden.

Een tabel koppelen kun je met de wizard doen, of handmatig. Dat laatste gaat via de rechtermuisknop in het Tabelblok van het Navigatievenster, <Koppelen>, <Excel bestand>, en dan bladeren naar de juiste map.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan