• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand traag bij invoer data

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjoerdH83

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
12
Hallo,

Mijn collega gebruikt samen met mij een excel bestand om informatie in te verwerken voor binnen gekomen orders.

Nu lopen we echter tegen het probleem aan dat wanneer ik nieuwe waarde in een cel wil invoeren dat het een x aantal seconden duurt voor ik weer waarde kan invoeren in de volgende cel. Ik heb al wat geprobeerd maar het probleem komt steeds terug en de persoon die normaliter onze excel problemen oplost is recent de laan uitgestuurd...intern kom ik dus ook niet verder.

Bekijk bijlage Fronterra Export worksheet 2016 orgineel.xlsm

Iemand die mij de juiste richting in kan wijzen om het probleem permanent op te lossen?

Alvast bedankt,

Sjoerd
 
Pas die Vert.Zoeken-formule eens aan

Worksheet!$A:$DL
naar
Worksheet!$A2:$DL500

En doe dat ook voor die formules in tab:
MODS VGM updates
en
Transport opdracht
 
Laatst bewerkt:
Post het bestand met de aangepaste formules nog eens.
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • Fronterra Export worksheet 2016 orgineel.xlsx
    578,2 KB · Weergaven: 30
Een werklad 'worksheet' noemen kan onverwachte gevolgen hebben.
 
Een werklad 'worksheet' noemen kan onverwachte gevolgen hebben.

In het begin werkte het allemaal probleemloos. In loop der tijd is er van alles toegevoegd en prompt op een werkdag liep het bestand niet meer.

Nu weten we alleen niet precies meer vanaf wanneer het probleem begonnen is...

Concetenate is volgens mij de laatste toevoeging maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (en kon in deze formule ook geen "oorzaak" vinden al ligt dat mogelijk aan gebrek aan kennis)
 
Ik vrees dat je al die Vert.Zoekenformules best wijzigt in een Index(....;vergelijken aanpak
bv: =INDEX(Werkblad!$BK$2:$BK$500;VERGELIJKEN($A7;Werkblad!$A$2:$A$500;0))

Die werken veel sneller dan die geheugenvreter Vert.Zoeken
en je hebt er daar 817 van in huis!
 
Laatst bewerkt:
INDEX VERGELIJKEN is niet per definitie sneller dan VERT.ZOEKEN. In 1 kolom toegepast zelfs niet meetbaar beter. Maar als je meerdere lookups op dezelfde sleutel hebt kan je de VERGELIJKEN functie in een aparte cel plaatsen en zo snelheid winnen door steeds naar die ene cel te verwijzen voor je INDEX functie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan