• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel cellen mergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Vroeger, kon je de inhoud van meerdere cellen samenvoegen(mergen). De knop merge bestaat nog altijd, maar wanneer ik nu 3 cellen selecteer die in 3 verschillende kolommen staan(naast elkaar), dan wordt niet alle imfo samengevoegd.

ik heb namelijk een tabel met namen,maar wanneer ik die samenvoeg(welke merge optie ik ook kies), dan krijg ik maar eeng edeelte van de info in 1 cel.Bekijk bijlage New Microsoft Excel Worksheet.xlsx

probeer eens
=tekst.samenvoegen(cel1;" ";cel2;" ";cel3)
hier worden de cellen samengevoegd de aanhalingstekens en de spatie daartussen zorgt er voor dat de naam netjes wordt weg gezet.
groetjes Perry

Even voor mijn belevenis: Waar staat de knop merge?

Lint / Home / merge & center (onderdeel alignment)

Waarschijnlijk wordt hier de knop samenvoegen en centreren bedoeld op het blad start in het lint.

@Plongske.

Je bent nog akelig wakker ... ;) ;)

Stelletje wakkeren bij elkaar. Er bestaat geen knop merge om waarden aan elkaar te knopen! Of misschien wel en dat was mijn vraag!:cool:

Een paar cellen aan elkaar knopen lukt mij denk ik ook nog wel:D

@VenA

De kwaliteit van het antwoord zit in de kwaliteit van de vraag (#3) ... ;)

Deze functie zit vervat in de Asap Utilities.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan