• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cellen met familienamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baidoo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Hallo ik heb in de cellen A2 tot A83 familienamen staan en ik zou een formule willen waarbij ik in alle cellen de letter c in de familienamen kan vinden. Indien en in de familienaam de letter c voorkomt zou er "ja" moeten staan als uitkomst en "neen" indien er geen c in de familienaam staat. Welke formule kan ik hiervoor gebruiken aub? Ik heb al geprobeerd de ALS-functie te gebruiken maar dat lukt niet.
Bedankt voor hulp!!

Code:
=ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC("c";A1)>0;"ja");"nee")

PHP:
=IFERROR(Text(FIND("c";A1;""));"niet ") & "gevonden"

@AHulpje bedankt! Eindelijk kan ik verder.
@snb spijtig maar toch bedankt, maar ik krijg de foutmelding dat 'IFERROR' geen geldige functienaam is. Misschien is dat voor Excel? Maar niet voor Numbers?

Wat snb bedoelde, naar het Nederlands vertaald en een haakje goed gezet:
Code:
=ALS.FOUT(TEKST(VIND.ALLES("c";A1);"");"niet ") & "gevonden"

&AHulpje, met deze functie verschijnt bij mij: ALS.FOUT vereist 2 argumenten, maar heeft er 1.

PHP:
=IF(ISNUMBER(FIND("c";A1;1));"ja";"nee")
Misschien dit (evt vertalen)

Bij mij geeft #5 het juiste resultaat, heb je de formule gekopieerd of overgetikt?
Die van popipipo in het Nederlands is ook mooi:
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.ALLES("c";A1;1));"ja";"nee")

Als er een voorbeeldbestandje is zie je direct het resultaat. Maar Baidoo is nog maar 16 jaar lid en weet dat natuurlijk niet.

Doorgaand op Popipipo:

PHP:
=INDEX({"nee";"ja"};ISNUMBER(FIND("c";A1))+1)

cel-waarde $A$1="c". zo houd je de formule dynamisch mocht waarde c veranderen naar bv letter "d"

=SCHAKELEN(WAAR();ISGETAL(VIND.ALLES($A$1;A2;1));"ja";"nee")

mocht je het niet dynamisch willen is is dit de formule:

=SCHAKELEN(WAAR();ISGETAL(VIND.ALLES("c";A2;1));"ja";"nee")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan