• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, cellen opschuiven met macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Bijgevoegde sheet probeer ik een beetje aan te passen.

In A35 en A36 zijn de labels G en H toegevoegd. Wanneer ik op de knop van stap 1 klik moet de inhoud van de gehele regel 35, beginnend bij cel B35 en de gehele regel 36 beginnend bij B36 één cel naar links worden opgeschoven.
Dit moet net zo vaak herhaald worden als dat ik op de knop van stap 1 druk.

Heeft iemand een idee ?

PJA

Beste PJA,
Ik heb mijn best gedaan om "bijgevoegde sheet" te vinden. Helaas!!

Excel, cel opschuiven

Stom inderdaad nog maar een keer..

PJA

Tjsa. Ik ben wellicht een beetje bijziende, edoch kan ik je bestandje nog steeds niet vinden.

Excel, cel opschuiven

Eindelijk de bijlage

Excel, cel opschuiven..

Raar bijlage wordt er maar niet bijgeplaatst, terwijl het een klein zip-filetje is..

Excel, cel opschuiven

Bijlage was te groot, heb de lengte van de sheet wat ingekort, datum loopt nu tot eind jan.

PJA

Bijlagen

Wordt morgen.
Eeerst moet ik alle verborgen sheets / rijen etc. zichtbaar maken om het geheel te overzien.
1e reactie: een (kleine) toelichting op wat je aan het maken bent zou wellicht handig zijn.

Excel, cel opschuiven

Het principe is dat ik de situatie van gisteren
met de situatie vandaag wil vergelijken.

In het voorbeeld is de situatie een vrijdag, door middel van stap 1 schuift de datum op, zit er een weekeinde tussen en begin ik op maandag weer dan zal ik stap 1 meerdere malen
herhalen om de dag van vandaag in cel B6 te krijgen, hierbij worden de regels leeg gemaakt (8 t/m 12)

Door stap 2 kopieer ik de ‘oude ‘waarden een cel naar links (regels 16 t/m 21), ook hier geldt zit er een weekeinde tussen dan meerdere malen stap 2 herhalen.

Nu vul ik de nieuwe waarden in in de grijze cellen, deze worden o.b.v een strategie (blad DATA) omgezet

In het onderste gedeelte vergelijkt hij de huidige situatie met de nieuwe situatie voor de bewuste datums.

Achter C bij vandaag en gisteren staat een letter,
dit is de te volgen strategie.
Stel dat ik hiervan wil afwijken dan vul ik dat bij een bewuste dag in op regel 31 zodat ik weet dat ik ook al zegt het blad DATA b.v. D ik strategie E volg.

Nu wil ik twee regels toevoegen, regels 31 en 32. Hier wil ik data invullen waar voor de rest niets mee gebeurd, dus geen gereken.
Het enige wat ik wil is dat deze ook mee verhuizen wanneer alle data één of meerdere cellen opgeschoven wordt.

Dit rest is me gelukt maar ik krijg deze info maar niet opgeschoven

Stel je hebt in de rijen 35 en 36 gegevens gezet waar dus verder niets mee gebeurt, alleen moeten de cellen naar links worden opgeschoven. Begrijp ik dat goed?

Met de volgende code kan dit:
Sub Macro1()
Range("A35:A36").Select
Selection.Delete Shift:=xlToLeft
End Sub

PJA, cel opschuiven

Dank je alleen alleen door deze routine wordt mijn tekst in kolom A overschreven, hier staat mijn omschrijving. Kolom B is in pricipe de eerste kolom, hoe kan ik dit voorkomen?

PJA

Ik zou zeggen: goed naar de code kijken, en nadenken!
Bijv. B35:B36?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan