• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel database openen via Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvrijbergen

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Hi,

Ik heb een programmatje geschreven in Excel's Visual Basic. Echter ik wil dat niemand (andere gebruikers) aan mijn code zitten. Daarom wil ik (het staat ook professioneler) een Visual Basic programma schrijven dat twee excel files opend (bijv Resultaten.xls en Gegevens.xls , lokatie C:\temp) en dan bepaalde gegevens schrijf van Gegevens.xls naar Resultaten.xls

1 ) Weet iemand hoe ik die excel.files kan open?

2) Hoe haal je bijvoorbeeld de waarden uit cel A1? Nu gebruik ik : Workbook.Worksheets. etc. Kan ik dit ook nu gebruiken?

Thanks Mark

mvrijbergen zei:
Hi,

Ik heb een programmatje geschreven in Excel's Visual Basic. Echter ik wil dat niemand (andere gebruikers) aan mijn code zitten. Daarom wil ik (het staat ook professioneler) een Visual Basic programma schrijven dat twee excel files opend (bijv Resultaten.xls en Gegevens.xls , lokatie C:\temp) en dan bepaalde gegevens schrijf van Gegevens.xls naar Resultaten.xls

1 ) Weet iemand hoe ik die excel.files kan open?

2) Hoe haal je bijvoorbeeld de waarden uit cel A1? Nu gebruik ik : Workbook.Worksheets. etc. Kan ik dit ook nu gebruiken?

Thanks Mark

1)
Workbooks.Open Filename:= "C:\Temp\Gegevens.xls"
Workbooks.Open Filename:= "C:\Temp\Resultaten.xls"

2) bijv.:
Workbooks("Resultaten").worksheets(1).Range("A1")=Workbooks("Gegevens").worksheets(1).Range("A1")

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan