• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo.

Wanneer ik in Excel een document wil openen die in mijn documenten staat, opent hij dit document.

Wanneer ik echter naar mijn documenten ga en ik wil het document daar openen, krijg ik een foutmelding: Kan het bestand C:\mijn documenten\document.xls niet vinden.

En dus opent het document daar niet. Wie kan mij vertellen hoe dit kan en hoe dit op te lossen is??

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb je dat document dan al open als je naar mijn documenten gaat?

is dat alleen bij dat bestand of meerderen?

Klik eens rechts op een bestand en dan neem openen met en kijk wat daar staat???

Er staat wel openen, maar niet: openen met...

Als ik doe snel openen of zoiets, gaat ie wel gewoon open...erg vreemd...

Om openen met te krijgen kun je de shift indrukken en dan met de rechtse muisknop op het bestand klikken.

Als ik dat doe, krijg ik een scherm met programma's. Geen Excel, maar een 'leeg' programma. Dus ik selecteer Excel en druk op ok.

Als ik nu op 1 van de Excel bestanden klik, opent hij wel Excel, maar een leeg Excel-blad en zonder de gegevens....

Helaas, ik dacht op de goede weg te zitten...

KlaasB,

het is me niet helemaal duidelijk.

Is het zo dat je zeker weet dat er Excel documenten in je Mijn Documenten map
zitten?
Als dit zo is, heeft dan bij jou zo'n Excel bestand geen Excel pictogram meer?

Zoals Jean42 zegt het zou dan moeten gaan met openen met.
Als dit zo is dan rechtsklik op zo'n bestand, kies openen met en dan Programma kiezen
en vinkje aanzetten bij Dit type bestand altijd met dit programma openen.

Maar staan je Excel bestanden wel in Mijn Documenten?

Ik vind het ook heel vreemd allemaal.

Met openen met: heb ik voor Excel gekozen. De bestanden staan allemaal in Mijn Documenten. Als ik eerst Excel opstart en hier mijn documenten open, dan lukt het wel, maar dus via Mjn Documenten op de bestanden klik lukt het niet en krijg ik een leeg Excel scherm.

Ook heb ik Office opnieuw geinstalleerd, dit mocht ook niet baten...

KlaasB,

1. Sluit Excel helemaal af.
  2. Ga dan via start naar jou map "Mijn Documenten" en open daar een Excel bestand.
  3. Heb je dan lege werkbladen?
  4. Of heb je geen werkbladen en zijn er dus geen rijen en kolommen zichtbaar (grijs scherm).
  5. Is er wel linksboven in de blauwe balk Microsoft Excel te zien?
  6. Zorg er voor dat je in cel A1 gaat staan om er zeker van te zijn dat je wel boven in het werkblad staat.
    Als je nu weer naar start gaat en dan naar Excel en via Excel hetzelfde bestand opent (wat je dus al een keer open hebt) moet je als het goed is de melding krijgen:
    xxxxx.xls is beveiligd tegen bewerken door "KlaasB" Klik op alleen lezen enz........
]

Als ik een Excel-bestand open in Mijn Documenten, wordt Excel opgestart zonder rijen en kolommen, dus een grijs scherm.

Dat probleem heb ik ook gehad, d.w.z. dat Excel zonder werboek opende. Als ik gewoon op het te openen bestandje klikte ging alles goed. Geprobeerd om middels de office cd Excel te repareren, zonder succes. Geheel office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder succes. Ik wil maar zeggen dat een fout die op de een of andere manier optreed in Excel (of ergens in office) kennelijk zo diep in je systeem kan zitten dat ook dat soort maatregelen niet helpen. Uiteindelijk heb ik een image die ik gemaakt had met Ghost teruggezet en daarmee was het probleem opgelost. Werk je met Windows XP? Zoek dan naar een herstelpunt van voordat de ellende begon en zet die terug.

Eureka! Heb even bij Microsoft.com gekeken en kijk:

http://support.microsoft.com/kb/323216/nl

Hier staat precies het probleem en de oplossing om iets in het register te wijzigen!!!!
Heb ik dus gedaan en het werkt weer als vanouds!

Bedankt voor alle hulp en jullie reacties!

Groeten,
Klaas:)

Ik denk dat het probleem zit in de bestand typen lijst.
Open windows verkenner, en ga naar extra / mapopties / bestandtypen.
Zoek naar ALLE .xls extensies.
Verwijder dezen.

Ga nu weer terug naar mijn documenten en klik rechts op een excel document.
Als het goed is krijg je nu wel de optie "openen met".
Selecteer in de lijst microsoft excel en plaats een vinkje bij "altijd met dit prog openen" (of iets van gelijke strekking).

Als het goed is, is het probleem nu opgelost.
Laat even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan