• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Er is een onverwachte fout opgetreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
Ik heb Microsoft office 2010 op Windows 8, IE10.

Sinds een paar dagen kan ik in Excel geen hyperlink naar een website meer openen.
Als ik op de URL-hyperlink klik, dan open een lege pagina (about blank) en in Excel komt
de foutmelding: "Er is een onverwachte fout opgetreden".

Inmiddels ben ik erachter,dat het aan VBA /macro's ligt, maar geen idee hoe ik dit uitschakel
of dermate instel, dat ik weer gewoon hyperlinks kan openen in Excel.

Ik weet werkelijk niets van macro's, dus als ik daar iets aan moet passen, dan graag stap-voor stap uitleg.

Geen idee hoe het is ontstaan, maar hoop dat iemand een oplossing weet.....

Frans

Ik denk dat we weinig over je macro's kunnen zeggen zonder ze te zien.

..Ik schijn ooit macro;s geactiveerd te hebben, maar er staat niets in, compleet leeg.
Maar het blokkeert wel kennelijk het volgen van de hyperlinks vanuit Excel.

Kan ik de macro's niet sluiten (zie het niet bij de invoegtoepassingen staan).
Ik hoef/wil helemaal niets met de macro;s.

Dank,
Frans

Als er geen macro's in zitten kunnen die ook niks blokkeren. Heb je dat probleem in alle documenten?

Plaats het bestand met die hyperlink eens.

Ik heb het in alle Excel bestanden waar een hyperlink naar een URL in staat.
Als voorbeeld het bestand in de bijlage.

Dank alvast !! Ik heb zelf echt geen idee.

Frans

Bijlagen

En waar in dat voorbeeld staat een hyperlink?

Het werkt hier prima en met macro's heeft dat niets te maken. Heb je toevallig eens Google Chrome geïnstalleerd en weer verwijderd?

Het is mogelijk dat na aanklikken van de hyperlink je niet vanzelf naar je webbrowser wordt doorgezonden.
Als je dat met de hand doet zul je zien dat je op de gewenste pagina staat.

Laatst bewerkt:
Ben iets verder in de speurtocht naar de oorzaak....Als er al een pagina in IE open staat, dan krijg ik
de foutmelding in Excel als ik op de hyperlink klik.

Staat er geen pagina open, dan werkt het wel in 1 keer goed.

Kan iemand daar iets mee, zie de testbijlage hierboven?
Ligt dus kennelijk niet aan VBA/macro"s, maar iets met browser IE10 in combinatie met Excel?

Frans

Het heeft alleen te maken met je internetprogramma. Kijk eens naar de instellingen 'openen in nieuwe pagina'.

Yes !!! Gevonden!! Ben in IE10 naar Instellingen, tabblad Algemeen gegaan, daar op de button Tabbladen en onderaan bij Koppelingen van andere programma's gekozen voor openen in nieuw venster.

Sindsdien werkt het weer als een zonnetje.

Dank je wel voor de input!!!

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan