• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel: formaat validate textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een template-formulier in excel gemaakt dat door meerdere personen gebruikt zal worden.

Omdat niet iedereen evenveel inzicht heeft in wat hij/zij moet invullen in iedere cel, heb ik veel gebruik gemaakt van celvalidatie om bij alle cellen in een paar woorden uit te leggen wat men geacht wordt in te vullen. De textbox verschijnt na het selecteren van de cel.

Probleem: het komt nogal eens voor dat de textbox erg klein is, waardoor ik een hele hoge, smalle textbox te zien krijg. Kan ik het formaat van deze textbox aanpassen?

De grote, stijl van de letters etz zijn inderdaad niet aan te passen.

Ik ben wel een work-a-round tegen gekomen;

http://www.contextures.com/xlDataVal12.html

Mocht het engels een probleem zijn moet je dat even melden dan kunnen we waarschijnlijk wel voor een vertaling zorgen.

Je zou i.p.v. de tekstbox van validatie ook kunnen werken met opmerking. Grootte en tekst kun je dan wel zelf instellen. Nadeel is dat je de opmerking alleen te zien krijgt als je met de muis op de cel staat en niet als je met de pijltjestoetsen naar de cel gaat. (Of je moet de opmerkingen permanent tonen, maar dat is nogal onoverzichtelijk.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan