• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel gegevens in VBA Formulier weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Goedenmiddag,

Op mijn werk hebben we een vrij groot magazijn, dat ingedeeld is in verschillende locaties. Ik heb een overzicht in Excel, waarin per locatie staat aangegeven hoe vaak een artikel gepakt is. Als voorbeeld:
Bekijk bijlage Magazijn_overzicht.xlsx

Ik zou graag deze output in een VBA formulier naar voren laten komen. Op deze manier:
Voorbeeld_formulier.jpg

Zodra op locatie 1 geklikt wordt, zou dan een scherm tevoorschijn komen met alle artikelnummers op die locatie, met daarbij het aantal keer dat ze gepakt zijn.

Ik weet dat dit technisch mogelijk is, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit in elkaar moet zetten. Wie kan me hiermee op weg helpen :)?

Ja, en dat werkt ook wel natuurlijk :)

Ik wil het graag in zo'n VBA formulier gieten, zodat het vrijwel 'childproof' is en niemand hier fouten mee kan maken. Dus eigenlijk puur om de gegevens uit te lezen.

Is absoluut een optie, dus bedankt voor het meedenken.

Maar dan nog zou ik graag willen weten hoe ik zo'n formulier in elkaar kan zetten :) Ik zie namelijk ook nog wel andere mogelijkheden waarin ik dit kan toepassen!

Over het werken met userforms kan je op dit forum (en andere) meer dan uitleg genoeg vinden.
Een goed boek kan je ook al de nodige inzichten verschaffen.
Jou tot in de puntjes gaan uitleggen hoe je een userform ineen steekt gaat de bedoeling van dit forum voorbij.
Maak een XL-bestand met daarin je ontwerp, en met de code die erachter moet kunnen we je dan wel verder helpen.

Bedankt Sylvester, daar kan ik verder mee.

@Rudi, het is ook zeker niet mijn bedoeling om het voorgekauwd te krijgen, daar leer ik zelf immers niets van. Maar ik wist niet eens hoe ik zo'n userform in kan voegen (wist de correcte naam niet eens haha)! Maar ik ga er nu mee aan de slag, ik meld me ongetwijfeld weer met meer vragen. Wel bedankt voor je terugkoppeling!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan