robatxperia
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 okt 2015
Als docent werken ik ook met Excel. Probleem is echter dat er door studenten (verrassing!) bestanden heen en weer gekopieerd worden...
Met googelen krijg ik wel genoeg ideeën hoe de "auteur"-etc. te verwijderen; echter niet hoe ik ergens in het excelbestand juist vast kan leggen wie er allemaal mee bezig is geweest.
Mijn idee zou zijn:
- een macro die start zodra het bestandje geopend wordt en met daarin:
- ga naar een "verborgen werkblad"
- zoek de laatste regel
- plaats daar "huidige auteur" van deze pc en de huidige datum
- ga terug naar het eerste werkblad
Vervolgens zou het ingeleverde bestand via het verborgen&beveiligde werkblad een mooi rijtje laten zien van auteurs.
Probleem is echter dat ik niet weet hoe ik de huidige auteur kan weergeven in een cel in excel?
Iemand een idee?
Of heeft iemand misschien andere ideeën om het heen - en - weer kopiëren te controleren.
Alvast bedankt!
Met googelen krijg ik wel genoeg ideeën hoe de "auteur"-etc. te verwijderen; echter niet hoe ik ergens in het excelbestand juist vast kan leggen wie er allemaal mee bezig is geweest.
Mijn idee zou zijn:
- een macro die start zodra het bestandje geopend wordt en met daarin:
- ga naar een "verborgen werkblad"
- zoek de laatste regel
- plaats daar "huidige auteur" van deze pc en de huidige datum
- ga terug naar het eerste werkblad
Vervolgens zou het ingeleverde bestand via het verborgen&beveiligde werkblad een mooi rijtje laten zien van auteurs.
Probleem is echter dat ik niet weet hoe ik de huidige auteur kan weergeven in een cel in excel?
Iemand een idee?
Of heeft iemand misschien andere ideeën om het heen - en - weer kopiëren te controleren.
Alvast bedankt!