Excel in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Mijn dochter heeft in Excel een overzicht gemaakt van een aantal mensen bij een bedrijf over enkele jaren.
Dit bestand wil ze inlezen in Word, maar zo dat als ze iets wijzigt in Excel dit automatisch wordt gewijzigd in Word.
De gegevens zijn groter dan A4 formaat, met gevolg dat de rest niet te zien is in Word maar waar wel een extra pagina wordt aangemaakt.
Is er ergens een instelling in Word dat ook de rest van de gegevens in Excel zichtbaar wordt in Word?
Ik heb in Word een Excel Object ingelezen en gekoppeld maar kreeg 1 pagina te zien in Word.
Kan iemand ons misschien helpen?

Heb je plakken speciaal geprobeerd?
Je kunt altijd plakken als afbeelding of als excel werkblad

Heb je een voorbeeld bestand dat zou het iets duidelijker maken denk ik

Hierbij een file waarin twee pagina's staan waarvan er maar 1 zichtbaar is in Word. De file wordt ingelezen in Word en als er wijzigingen zijn worden deze meteen doorgevoerd in Word als deze wordt geopend. Dus een afbeelding is niet de bedoeling.

Bijlagen

Ik zou gewoon een deel van wat je in word hebt selecteren en dan plakken als afbeelding.
Dit kan dan per grafiek of een aantal tegelijk.

Als je perse wil dat alles automatisch aanpast moet je op plakken speciaal klikken (bij het pijltje onder plakken)
Dan kiezen voor microsoft Excel object
Als je dan dubbelklikt op het bestand wat je geplakt hebt kun je de gegevens wijzigen.

Ik snap niet precies wat je bedoeld met er is er maar 1 zichtbaar.
Je zult nooit alles in 1x kunnen plakken daar is het te groot voor. Dat zal altijd in blokken moeten ookal plak je hem als object.

Als dit allemaal niet is wat je bedoeld zou je misschien een macro moeten maken

Een object dat je vanuit Excel koppelt kan nooit groter worden dan één pagina, ongeacht hoe groot het bronobject ook is. Dus als je 100 kolommen en 500 rijen kopieert, krijg je een mooi object in Word op één pagina. Daar heb je doorgaans weinig aan. Beter is het om losse blokken te koppelen die wél op 1 pagina passen. Plakken als afbeelding wat ralbers suggereert lijkt mij niet zinvol, omdat je dan een statisch ding hebt, en je wilt dat het object wordt bijgewerkt.
Overigens heb ik nu (op basis van je bestandje) nou niet echt de indruk dat dit persé in Excel gemaakt moet worden. Dit kan je makkelijk ook in Word maken, en dan heb je al die nadelen natuurlijk niet.

Sla je hem als object erin stopt is ie dynamisch gelinkt.
Kies met "plakken speciaal" voor bijv HTML opmaak, dan kun je hem altijd nog veranderen, als plaatje niet dan moet je telkens opnieuw een plaatje maken als je iets kleins aan wit passen...

Dus dynamisch alleen als het echt moet... (kan wel handig zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan