• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel logboek geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.
@TS
Zoals je ziet. Ik leer ook steeds bij ...

@VenA
Ik wist niet dat er ook hier verschil zat tussen NL en ENG.

@snb
Je krijgt het altijd korter. Maar net als steno maakt het het (voor mij) niet altijd beter te begrijpen. Je suggestie om de module een naam te geven met M is sowieso handig.
 
Ik gebruik inderdaad de Nederlandse versie van Excel.
Wat moet ik nu voor code gebruiken?En dan de eerste stappen aanhouden of moet het overal veranderd worden de scrollbar?
 
Er zal vast geen rook uit jouw PC komen als je zelf wat probeert;)
 
Dan plaats je het documentje toch met de code die je tot nu toe hebt.
 
Hoewel natuurlijk zelf ook te ontdekken, geeft de Application.Caller de naam van de Shape.

Code:
Sub ScrollBar_Change()
  For Each it In Blad1.ScrollBars
    If it.ShapeRange.Name = Application.Caller Then Exit For
  Next it
  Blad1.Range(it.LinkedCell).Value = it.Value
End Sub

Het wegschrijven naar het logboek kan ook iets eenvoudiger en volgens mij kan de loop er ook nog uit.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("B8:B52")) Is Nothing Then
    For Each r In Target.Cells
      If r.Value <> Sheets("Mirror").Range(r.Address).Value Then
        Sheets("log").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(Range(r.Address).Offset(0, -1).Value, Sheets("Mirror").Range(r.Address).Value, r.Value, Format(Now, "mm-dd-yyyy hh:mm:ss"))
        Sheets("Mirror").Range(r.Address).Value = r.Value
      End If
    Next r
  End If
End Sub

De eerste drie 'schuifbalken' heb ik een afwijkende naam gegeven zodat je even kan testen of het taalonafhankelijk werkt.

@Peter B,
Handig maar listig zo'n extra werkblad. Eventueel is de oude waarde dmv application.undo ook nog wel te bepalen.
 

Bijlagen

  • Voorraad telling lijst.xlsb
    34 KB · Weergaven: 48
Of.
Code:
Sub ScrollBar_Change()
  For Each it In ActiveSheet.ScrollBars
    If it.Name = Application.Caller Then
     Sheets(Choose(ActiveSheet.Index, 3, 1, 1)).Range(it.LinkedCell).Value = it.Value
    Exit For
    End If
  Next it
End Sub
Of.
Code:
Sub ScrollBar_Change()
 Sheets(Choose(ActiveSheet.Index, 3, 1, 1)).Range(ActiveSheet.ScrollBars(Application.Caller).LinkedCell).Value = ActiveSheet.ScrollBars(Application.Caller).Value
End Sub


en..
Code:
 Sheets("log").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(r.Offset(, -1), Sheets("Mirror").Range(r.Address).Value, r.Value, Now)
 
Laatst bewerkt:
@ Vena

Bedankt, de eerste 3 schuifbalken werken hier correct.
Ik ben echt een beginner in excel en ik probeer zoveel mogelijk, alleen alles is echt heel nieuw voor me en probeer de codes etc te begrijpen wat nog heel lastig is. Dit is echt de eerste keer. :)
 
Hoe kan ik het zelf instellen bij de andere schuifbalken? Ik kan de instellingen van de eerste 3 niet terug vinden.
 
@Vena

Ik heb de 2e code in de module geplakt en de andere weg gehaald. Alleen geeft hij nu geen melding meer in de "Log"
 
De melding in 'Log' komt alleen als je handmatig wijzigingen aanbrengt in kolom B.
 

Bijlagen

  • Voorraad telling lijst.xlsb
    30,3 KB · Weergaven: 27
@HSV

Klopt inderdaad.
Alleen ik zou ook heel graag willen dat hij logt bij het klikken op de schuifbalk. :)

@Vena was het gelukt bij de eerste 3 schuifbalken, maar ik zou niet weten hoe dat is gedaan. Ik ben een echte mega amateur hierin. haha
 
Laatst bewerkt:
Zo bedoel je?
 

Bijlagen

  • Voorraad telling lijst.xlsb
    29,3 KB · Weergaven: 49
@HSV

Ja dat bedoel ik inderdaad. Heel erg super bedankt voor uw hulp. :D

Oh, iedereen trouwens bedankt :D
 
@HSV,

Ik heb het bestandje vandaag in gebruik genomen, maar ik merk dat het afboeken van de balk precies andersom staat.
Als de voorraad bijvoorbeeld 3 is en ik doe er 1 bij, dan zegt hij op het eind bij het logboek dat ik er 1 hebt afgehaald (-1)
En als ik er 3 heb en er 1 af haalt dan zegt het programma dat ik er 1 bij hebt gedaan.

Hoe kan ik dat oplossen?
 
Plaats dat bestand eens, want mijn laatst geplaatste bestand was goed bevonden.
 
Je hebt in kolom E een kleine formule staan.
Draai dat eens om?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan