grietsenwijma
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jun 2013
Wij werken met een calculatiesheet dat in eerste opzet in het jaar nul in office 97/2003 is gemaakt, door de jaren steeds geupdate naar nieuwere versies, en tegenwoordig zitten we in 365
Inmiddels is het langzaam uitgegroeid tot een vrij omvangrij document waarin ook ±40 verschillende macro's geactiveerd kunnen worden.
Door jarenlange modificaties, aanpassingen en her-aanpassingen is het document wel steeds meer richting doolhof/spaghetti aan het veranderen
De beslissing is daarom inmiddels genomen om de boel vanaf nul helemaal opnieuw strak te gaan op zetten.
Dat is een klus waar ik volgens mij wel enkele maanden mee bezig ben voor het kan draaien.
In de tussentijd moet er met het bestaande worden doorgewerkt.
Echter: het document blijkt de laatste 1 á 2 maanden steeds vaker "vast" te lopen.
Waar het op vastloopt en wanneer lijkt volledig random te zijn.
je kunt dan nog wel je werk saven (zo vast zit het dus ook weer niet) en vervolgens moet je Excel afsluiten en opnieuw beginnen.
Dit lijkt bij 8 verschillende gebruikers te gebeuren.
Het document is de laatste maanden niet noemenswaard veranderd
Qua systeembeheer is er de laatste maanden ook niks veranderd
Hypothese van onze systeembeheerder is dat wellicht de automatische updates van 365 hier een rol in spelen.
Ook de suggestie dat wellicht oudere macro's door 365 niet goed verteerd worden (maar in mijn beleving is een macro slechts een stukje tekst tot je hem aanroept.)
Iemand die dit herkent en/of een oplossingsrichting weet?
Alvast dank voor het meedenken!
NB: vaak komt direct de wedervraag om een voorbeeld document te uploaden.
In dit geval kan ik dat niet doen omdat het te groot (5MB) en te bedrijfsspecifiek is.
Inmiddels is het langzaam uitgegroeid tot een vrij omvangrij document waarin ook ±40 verschillende macro's geactiveerd kunnen worden.
Door jarenlange modificaties, aanpassingen en her-aanpassingen is het document wel steeds meer richting doolhof/spaghetti aan het veranderen
De beslissing is daarom inmiddels genomen om de boel vanaf nul helemaal opnieuw strak te gaan op zetten.
Dat is een klus waar ik volgens mij wel enkele maanden mee bezig ben voor het kan draaien.
In de tussentijd moet er met het bestaande worden doorgewerkt.
Echter: het document blijkt de laatste 1 á 2 maanden steeds vaker "vast" te lopen.
Waar het op vastloopt en wanneer lijkt volledig random te zijn.
je kunt dan nog wel je werk saven (zo vast zit het dus ook weer niet) en vervolgens moet je Excel afsluiten en opnieuw beginnen.
Dit lijkt bij 8 verschillende gebruikers te gebeuren.
Het document is de laatste maanden niet noemenswaard veranderd
Qua systeembeheer is er de laatste maanden ook niks veranderd
Hypothese van onze systeembeheerder is dat wellicht de automatische updates van 365 hier een rol in spelen.
Ook de suggestie dat wellicht oudere macro's door 365 niet goed verteerd worden (maar in mijn beleving is een macro slechts een stukje tekst tot je hem aanroept.)
Iemand die dit herkent en/of een oplossingsrichting weet?
Alvast dank voor het meedenken!
NB: vaak komt direct de wedervraag om een voorbeeld document te uploaden.
In dit geval kan ik dat niet doen omdat het te groot (5MB) en te bedrijfsspecifiek is.