Hallo allemaal,
Ik ben absoluut niet bekend met VB, dus sorry voor dit! Ik heb al heel wat voorbeelden gezien op het internet, maar ik krijg het maar niet werkend.
Ik heb al een macro die x pagina omzet naar PDF met een celwaarde als bestandsnaam op x locatie. Door een add-in te installeren is het een stuk makkelijker geworden voor mij. Voor de code zie onder:
Nu moet ik dit script nog uitbereiden, zodat hij dit bestand automatisch als een bijlage via Outlook 2007 toevoegt met 2 standaard e-mailadressen. Ik heb voor het mailen ook al wel een script gevonden:
Maar hoe vlecht ik deze 2 codes nou in elkaar?
Mvg,
Rob
Ik ben absoluut niet bekend met VB, dus sorry voor dit! Ik heb al heel wat voorbeelden gezien op het internet, maar ik krijg het maar niet werkend.
Ik heb al een macro die x pagina omzet naar PDF met een celwaarde als bestandsnaam op x locatie. Door een add-in te installeren is het een stuk makkelijker geworden voor mij. Voor de code zie onder:
Code:
Sub P3_4PDF()
' P3_4PDF Macro
Dim PDFFilename As String
Let PDFFilename = "MyLocation" & Sheets("MySheet").Range("Cell")
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
FileName:=PDFFilename, _
Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, _
IgnorePrintAreas:=False, _
From:=3, To:=4, OpenAfterPublish:=False
End Sub
Nu moet ik dit script nog uitbereiden, zodat hij dit bestand automatisch als een bijlage via Outlook 2007 toevoegt met 2 standaard e-mailadressen. Ik heb voor het mailen ook al wel een script gevonden:
Code:
Sub mail()
Set App = CreateObject("Outlook.Application")
Set Itm = App.CreateItem(0)
With Itm
.Subject = Range("")
.To = "xxxx@xxx.xx"
.CC = "xxxx@xxx.xx"
.body = ""
.Attachments.Add ()
.Send
End With
End Sub
Maar hoe vlecht ik deze 2 codes nou in elkaar?
Mvg,
Rob