• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel openen zonder werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderm

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2004
Hoe kan ik als ik Excel gewoon opstart ervoor zorgen dat er geen
werkblad geopend wordt (map1)?
Ik wil Excel gewoon zonder werkblad openen.

mulderm

Beste mensen,
Dan stel ik de vraag maar andersom. Hoe kan ik er voor zorgen dat Excel wel opstart met Map1? Bij mij doet Excel dat namelijk niet meer en het is toch wel handig als er, zoals me een poosje terug is overkomen, de computer moest worden afgesloten zonder dat ik (een hoop) werk had kunnen opslaan. Normaal is het dan zo, dat als Excel wordt gestart er een autoherstel bestand te kiezen valt (waardoor de schade redelijk beperkt kan blijven) en nu dus niet meer. Dus, beste mulderm, is dat het nadeel als je zonder Map1 wilt starten.

Mulderm

Om Excel 'leeg' te starten maak je een snelkoppeling aan naar Excel en zet je daar -e achter.

Bij doel komt dan staan (bij een standaard installatie):
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\EXCEL.EXE" -e

Corvm

Heb je bij opties, opslaan het vinkje voor Autoherstelinformatie nog steeds aanstaan?
En zo ja bestaat de locatie die hierbij aangegeven staat nog ?

Jan van Asseldonk zei:
Corvm

Heb je bij opties, opslaan het vinkje voor Autoherstelinformatie nog steeds aanstaan?
En zo ja bestaat de locatie die hierbij aangegeven staat nog ?

Jan,
Op beide vragen is het antwoord ja. In de opgegeven map staan twee bestandjes nl. Excel 10xlb en 11 xlb. Klik ik op een van die bestandjes dan gebeurt er niets. In de opgegeven map staat een sub map genaamd XLStart en daarin bevinden zich ook twee bestandjes van het type xls (Pernnlk xls) maar dat zijn macro's die ik onder Persoonlijk heb opgeslagen. Kun jij iets met deze info?

Dankjewel Jan voor de oplossing,

De reden hiervoor is dat ik een batch-file moet maken waarbij Excel automatisch
opgestart moet worden zonder werkblad om daarna bepaalde volgordes uit te laten
voeren.
Nogmaals bedankt!

mulderm

Corvm

10 en 11 slaat op 2 verschillende versies van Excel. (XP en 2003 volgens mij)
Haal deze bestandjes daar eens weg, eventueel verplaatsen, en probeer het dan nog eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan