• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Mijn buurman zit met een Excel vraagstuk waar hij niet uitkomt.
Zou iemand met zijn uitleg die ik hieronder plaats en het bestand ernaar willen kijken en deze aan willen passen?
Mijn en zijn dank zijn enorm......

Het kan naar mij gemaild worden en ik sta onder de contacts van Helpmij.

Wie helpt ?

Het idee is makkelijk.(dacht ik)
iedere dag wordt er een kluis storting gedaan.
de kluisstortingsbedrag wordt ingevuld en met de knop verwerkt.
dit komt op blad 2 met de datum ervoor.
de opvolgende dag wordt geplaatst op de regel daaronder.
de som (hetgeen wat er in de kluis aanwezig is) is te zien op blad 1 bij kluis bedrag.

zodra het geld naar de bank gaat typ ik de hoeveelheid in en druk ik op bankstorting.
het veld in blad 2 wordt dan gewist en begint dan met het kluisbedrag wat na de storting nog in de kluis achter blijft. (dit werkt niet, het eindbedrag is niet het bedrag wat er in de kluis achterblijft maar is de eerste bedrag dat ingevoerd is)
Op blad 3 wordt: datum van de stortin, het eindsaldo, stortings bedrag en het nieuwe beginsaldo weergegeven.

dan hebben we op blad 3 nod de knop verzenden. (deze knop werkt nog niet)
deze knop zorgt ervoor dat Blad 3 in zijn geheel wordt verstuurd naar mijn e-mail adres met als onderwerp cel 1b van blad 1.(hier komt dan nog een filiaal nummer)
na verzending moet het veld op blad 3 geleegd worden.

duidelijk????

Bijlagen

Wat komt me deze vraag met bijlage bekend voor (vanmiddag nog voorbij zien komen).
Helaas kan ik het niet meer vinden, en het lijkt mij dat deze dus is verwijderd.
Iets met sparen van los geld en inwisselen tegen papiergeld.

Valt me een beetje tegen dat je als Moderator deze vraag opnieuw gaat stellen, en een teleurstelling voor de mensen die op de vorige al hadden gereageerd.

Niet meer en niet minder.
Doch succes gewenst.

Laatst bewerkt:
Beste HSV !

Ik ben net pas door mijn buurman benaderd en ik heb deze vraag dan ook niet eerder gesteld !
Zou ik als moderator ook niet doen trouwens.....

Waarschijnlijk vergis je je :rolleyes:

T

Beste HSV !

Ik ben net pas door mijn buurman benaderd en ik heb deze vraag dan ook niet eerder gesteld !
Zou ik als moderator ook niet doen trouwens.....

Waarschijnlijk vergis je je :rolleyes:

T

Waarschijnlijk niet, ik kan het zelfs hard maken.

Ik heb nl. het bestand deze middag opgeslagen om de code een beetje te ontleden voor evt. ander gebruik en leerzaamheid.

Ik zal het bestand bijvoegen zoals het er toen uit zag (ik heb het alleen een eigen naam gegeven).

Ik geef jouw ook niet de schuld als je van niets weet. ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zit nu op mijn netbook en kan even geen Excel openen. Zal mijn buurman hem zelf al geplaatst hebben zonder mijn weten?
Hoe dan ook, ik heb hem niet dubbel geplaatst. Ik was vanmiddag in het hospice op bezoek bij mijn vader !

EDIT: Net even via Zoho sheet gekeken en het is hem inderdaad maar daar wist ik dus niets van :p

Hoe dan ook. Wellicht is deze versie net iets anders en kan iemand mij/ hem alsnog helpen !

Excuses voor de onduidelijkheid.

T

Laatst bewerkt:
Misschien heb je hem Hier gezien? Alphamax is hier via VBA al bezig.

Heb er naar gekeken maar VBA is (nog) niet mijn ding.

Succes,

Laatst bewerkt:
Hier kan je al mee starten
Code:
Sub kluisstorting()
sq = [Blad2!C1]
    With [Blad2!a65535].End(xlUp)
        .Offset(1) = [Blad1!B2].Value
        .Offset(1, 1) = [Blad1!B4].Value
    End With
    [Blad2!C1] = [Blad1!B4] + sq
    [Blad1!B4].ClearContents

End Sub

Sub bankstorting()
sq = [Blad2!C1] - [Blad1!B6]
    With [Blad3!a65535].End(xlUp)
        .Offset(1) = [Blad1!B2].Value
        .Offset(1, 2) = [Blad1!B6].Value
    End With
Sheets("Blad2").Range("A2:B" & Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).ClearContents
[Blad1!B6].ClearContents
[Blad2!C1] = sq
End Sub

PS: wijzig de som-formule voor het huidige kluisbedrag in
Code:
=Blad2!C1

Laatst bewerkt:
Wat komt me deze vraag met bijlage bekend voor (vanmiddag nog voorbij zien komen).
Helaas kan ik het niet meer vinden, en het lijkt mij dat deze dus is verwijderd.
Iets met sparen van los geld en inwisselen tegen papiergeld.

Valt me een beetje tegen dat je als Moderator deze vraag opnieuw gaat stellen, en een teleurstelling voor de mensen die op de vorige al hadden gereageerd.

Niet meer en niet minder.
Doch succes gewenst.

@HSV Bedoel je deze vraag?
Met vr gr
Jack

Ik heb de vraag daar inderdaad gezien @Jack en @Martin.
Crossposting ben ik ook geen voorstander van ( niet leuk voor de helpers).
Als ik fout zit dat de vraag hier niet eerder is gesteld, dan mijn welgemeende excuses naar Terrarabo en z’n buurman.

Beste mensen,

Vraag is dus niet eerder op HM gesteld en dat vernoedde ik al

Mijn buurman heeft de vraag dus op worksheet.nl gesteld ! Waarvan ik niet op de hoogte was !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Allemaal zeer mooi en waar, maar gaat er nu eindelijk 's iemand reageren op de reeds aangedragen oplossing, die al 5 posts geleden gegeven is, en waar dit forum nog altijd toe dient :evil: :evil:

Namens mijn buurman !

bedankt aan het help forum. vooral aan Warme bakkertje.
met zijn hulp en de exel kenner van nederland Ron de Bruin zijn formules heb ik het programma kunnen maken.
bedank ze maar en kijk zelf maar eens. Het is echt leuk om in die codes te werken.

groeten bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan