• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel rijen kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Goedemorgen,

Ik heb een excel bestand.
Op het eerste tabblad moeten alle gegevens worden ingevuld.
Dan moeten de overige tabbladen automatisch worden aangevuld.

Voor ingekomen, verzonden, afgewezen en aangenomen geld dat als er in de kolom A hun waarde staat.
Dat hij word gekopieerd naar dat tabblad. Dat je snel en goed overzicht hebt voor dat.
Maar als de status word gewijzigd dat hij daar ook weer word verwijdert en in een ander tabblad word toegevoegd.

Voor het tabblad bellen geld wat anders.
Hiervoor staat in kolom O een datum. Als het deze datum is, of hij is overschreden moet deze rij in het tabblad 'bellen' komen te staan.
En zodra er gebeld is word hier een nieuwe datum aangehangen. En dan komt hij op de nieuwe datum weer beschikbaar.
Maar dit geld alleen als in kolom A verzonden staat.

Als het mogelijk is wil ook nog wat, alleen is dit eigenlijk meer bijzaak:
Dan zou ik ergens ene cirkel grafiek hebben wat de percentage is in kolom a van de waardes.
Dus hoeveel procent is verzonden is, hoeveel procent afgewezen etc.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben zo.

Mvg.

Bekijk bijlage test3.xlsm

Bedankt.

Ik heb hem zelf nog wat uitgebreid en hij werkt mooi.
Nu heb ik nog 1 vraag.

Ik wil bij tabblad 'verzonden' voorwaardelijke opmaak toevoegen.
Alleen omdat jij in VBA zegt dat je het blad helemaal leeg gooit blijft dat er niet in staan.
Is het mogelijk om in het VBA script een tekst zetten dat voorwaardelijke opmaak word uitgevoerd

Wat moet voorwaardelijke opmaak doen:
Bij het tabblad 'verzonden' moet hij de datum van vandaag of ouder rood maken. (Niet de tekst maar de vlakvulling)
Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

De datums van vandaag en ouder worden naar het blad "Bellen" gecopiëerd.
Misschien is dan de voorwaardelijke opmaak in blad "Verzonden" niet meer nodig.
Anders is het mogelijk, de kleuring op Blad "Verzonden" in VBA te zetten.

NB Je vroeg ook, om in blad "Bellen" een nieuwe datum te kunnen zetten, die dan ook moet wijzigen in "Invulblad" en "Verzonden", dat krijg ik niet werkend.

Bekijk bijlage Automatisch naar andere bladen.xlsm

Dit is een mooie oplossing.
Als ik heb gebeld kan ik wel in het 'invulblad' die wijziging aanpassen.
Hoeft niet in het blad ''bellen'', dus dit werkt mooi.

Alleen bij INFO2 komt een datum in te staan, en dat is de uiterlijke inlever datum.
Zou bij het tabblad ''ingekomen'' de datum rood kunnen worden wanneer deze word overschreden?
Zo dat meteen duidelijk word wat is overschreden dus weg kan?
D.m.v. voorwaardelijke opmaak of iets dergelijks?

Voor de rest alvast bedankt voor de hulp, hierdoor heb ik een begin en kan ik zelf er goed mee verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan