Excel - Vba "Flikkert"

• Onderwerp starter Onderwerp starter sep33
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sep33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Hey iedereen,

Ik heb a.d.h.v. Vba en Excel een automatische database gemaakt met enkele invulkaders, rekenvensters etc. Op mijn computer loopt dit programma zonder problemen.
Nu heb ik dit op een andere computer geïnstalleerd. Telkens als ik dit programma open en het eerste userform geopend wordt, "flikkeren" al mijn knoppen en vensters in Excel enorm. Het lijkt wel of de code heel de tijd aan het laden is en Excel het niet aankan. Toch heb ik het grootste gedeelte van mijn codes in de 'Ok' button geprogrammeerd, dus dat gedeelte snap ik al niet zo goed.
Ikzelf werk met Excel 2013 en de andere computer heeft Excel 2010. Maar normaal zou dit geen probleem mogen zijn, toch(?)

Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Heeft dit te maken met volgende code(die ik niet gebruik)
Code:
ActiveWindow.Visible = False / ActiveWindow.Visible = True
Of één of andere instelling?

Ik heb echt geen idee! Beide computers zijn degelijk genoeg en zouden dit programma zeker moeten kunnen draaien.

Alvast een fijn weekend & bedankt!

mvg,

Seppe

Gebruik maar eens Application.ScreenUpdating = False aan het begin van je code.
Aan het einde zet je die dan weer op True.

Laatst bewerkt:
Als aanvulling: De interactie met de sheet: gebeurt dit met veel selects en activates?
De screenupdating naderhand op true zetten is niet nodig (overigens wel consistent met aan/uitzetten van andere instellingen)

Edmoor & Evr hartelijk bedankt voor de snelle reacties!

Evr, ja hier zitten tamelijk veel selects en activates in, aangezien ik tamelijk veel werk met het hidden van kolommen.
Het eigenaardige vind ik gewoon dat het op mijn computer perfect werkt en op andere niet.

Maar ik ga de code Application.ScreenUpdating = False zeker proberen en zet nadien de vraag op opgelost.

Nogmaals hartelijk bedankt! :)

Het meest effektief is natuurlijk:
Application.Visible=false

Ik kan het effectief pas maandag proberen, maar ik denk dat het is opgelost.

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan