remcop1989
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mrt 2012
Hallo allemaal,
Zie bijlage voor een voorbeeld document.
Op tabblad "Nog openstaande" staan taken die nog uitgevoerd moeten worden.
Op tabblad "Afgehandeld" staan afgehandelde taken, die dus al voltooid/klaar zijn.
Indien een taak op tabblad "Nog openstaande" voltooid is, wordt deze nu handmatig verplaatst naar het tabblad "Afgehandeld". Dit proces zou ik graag geautomatiseerd hebben middels VBA.
Wat voor mij het ideaalste zou zijn is dat ik op tabblad "Nog openstaande" een cel in een regel selecteer, vervolgens op een knop druk en VBA de hele regel selecteert en verplaatst naar tabblad "Afgehandeld". Uiteraard ZONDER een witte/lege regel open te laten op tabblad "Nog openstaande".
Ik heb al wat geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Het is te lang geleden dat ik iets met VBA gedaan heb.
Is er iemand die mij op weg wilt en kan helpen?
[EDIT]
Ik heb de volgende code gevonden op http://office.webforums.nl/viewtopic.php?t=44569
Ik heb deze aan proberen te passen naar het volgende, maar dat werkt ook niet:
Wat ik probeer:
Ik selecteer een cel van de regel die naar tabblad "afgehandeld" kan.
Vervolgens druk ik op een knop die de macro start.
De macro dient de hele regel te selecteren en vervolgens naar het tabblad "afgehandeld" te verplaastsen.
Zie bijlage voor een voorbeeld document.
Op tabblad "Nog openstaande" staan taken die nog uitgevoerd moeten worden.
Op tabblad "Afgehandeld" staan afgehandelde taken, die dus al voltooid/klaar zijn.
Indien een taak op tabblad "Nog openstaande" voltooid is, wordt deze nu handmatig verplaatst naar het tabblad "Afgehandeld". Dit proces zou ik graag geautomatiseerd hebben middels VBA.
Wat voor mij het ideaalste zou zijn is dat ik op tabblad "Nog openstaande" een cel in een regel selecteer, vervolgens op een knop druk en VBA de hele regel selecteert en verplaatst naar tabblad "Afgehandeld". Uiteraard ZONDER een witte/lege regel open te laten op tabblad "Nog openstaande".
Ik heb al wat geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Het is te lang geleden dat ik iets met VBA gedaan heb.
Is er iemand die mij op weg wilt en kan helpen?
[EDIT]
Ik heb de volgende code gevonden op http://office.webforums.nl/viewtopic.php?t=44569
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 12 And Target = 1 Then
Application.EnableEvents = False
Rows(Target.Row).Cut sheets("klaar").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Application.EnableEvents = True
End If
End Sub
Ik heb deze aan proberen te passen naar het volgende, maar dat werkt ook niet:
Code:
Sub Knop1_Klikken()
Rows(Rows.CurrentArray).Cut Sheets("Afgehandeld").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End Sub
Wat ik probeer:
Ik selecteer een cel van de regel die naar tabblad "afgehandeld" kan.
Vervolgens druk ik op een knop die de macro start.
De macro dient de hele regel te selecteren en vervolgens naar het tabblad "afgehandeld" te verplaastsen.
Bijlagen
Laatst bewerkt: