• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verplaatsen inhoud wanneer aan 2 voorwaarden wordt voldaan.

1Angela

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2014
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik heb echt al van alles geprobeerd en ken best mijn weg in Excel, maar ik kom hier niet aan uit en denk dat het gewoon simpel op te lossen is, maar hoe is dus de vraag aan jullie :)

Ik heb een actielijst gemaakt met alle namen van medewerkers waarvoor de actie dient uitgevoerd te worden. Op tabblad "Actielijst" staan alle taken waar men mee bezig is voor alle medewerkers.
Daarna komen de tabbladen voor alle medewerkers, dus per medewerker een tabblad.
Graag heb ik dat alle acties die in het tabblad "Actielijst" staan, naar het juiste tabblad van de medewerkers wordt verplaatst, zonder dat daar witregels tussen komen. Dit mag als ze op 100% gereed staan (kolom K) en dan gewoon verplaatsen. De naam van de medewerker staat in kolom B (waar ik net zo goed A van kan maken indien dat makkelijker is).

Ik heb van alles geprobeerd, ALS / EN / VERT.ZOEKEN / geavanc. filteren / Macro's / in Visual Basic zaken van forums geprobeerd te kopiëren, een AANTAL voor filtering etc. etc....niks werkt. En ergens geloof ik nog steeds dat het gewoon met een simpele formule zou moeten kunnen, maar goed dat denk ik wel vaker in Excel :)

Heeft iemand een idee?
 
Nog iets dat je kan proberen, een voorbeeld document ;)
 
Helemaal mee eens, ik heb een beetje zitten prutsen op tabbladen "Angela" en "Annette" so don't mind that :)
 

Bijlagen

  • HR0008A - Actielijst met voortgangsaanduiding.zip
    769,4 KB · Weergaven: 5
volstaat dit? kies de naam van de medewerker.
 

Bijlagen

  • Kopie van HR0008A - Actielijst met voortgangsaanduiding.xlsm
    603 KB · Weergaven: 6
Ha Emields,

Dank je wel voor het proberen.
Jammer genoeg is het niet echt wat ik bedoel of ik doe iets niet goed. Ik zie de taken niet overspringen naar een ander tabblad (realtime of wanneer 100% gereed) per werknemer.
 
Als je in het gele vak de naam van een medewerker kiest zal de informatie overgezet worden.(Als er natuurlijk informatie is)
 
Ha Emields,

Dank je, ik heb het nog eens geprobeerd, maar voor mij is dat toch een handeling die men dan elke keer moet uitvoeren en voor straks meer werknemers is dat een paar keer per dag dan toch een hele klus. Ik kan anders ook gewoon een =ALS(EN verwijzing maken en dan elke dag alles laten filteren per tabblad, dan zijn ze bijna net zoveel tijd kwijt.
Waar ik naar op zoek ben is dat dit automatisch gebeurd. Dus ophalen uit mastertab en met formule (of macro of...) automatisch in het juiste tabblad laten zetten als voldaan wordt aan de 100% of gewoon per persoon. Dat kan ik al wel maken, maar dan krijg ik of witregels of alles moet men elke keer handmatig laten draaien / filteren en dát is juist wat ik dus niet wil.
Ik heb getracht dit te laten werken bij het openen met het bestand en dan alles te laten draaien, maar ik kom er niet aan uit :) Vandaar de vraag hier.

Heb je misschien nog andere ideeën? Ik ben geen ster in macro's maken / VIB dus ik denk dat ik daar gewoon iets niet goed doe.

Nogmaals dank voor de poging!
 
zo zal het overgeschreven worden naar het juiste tabblad als kolom K op 100 gezet wordt.

Ik vraag me alleen af of de gegevens op de mastertab dan moeten blijven staan?
 

Bijlagen

  • Kopie van HR0008A - Actielijst met voortgangsaanduiding.xlsm
    292,9 KB · Weergaven: 2
Oh!! Helemaal TOP! Happy me!

Alleen de kolom "Opmerkingen" (M) wordt niet meegenomen.
Wat heb je precies gedaan? Dan leer ik er ook nog iets van voor de toekomst :) en kan ik, indien nodig, een kolom oid toevoegen.

De taken hoeven niet te blijven staan in de mastertab.

Echt zo ver al SUPER fijn! Dank je wel!!
 
Code aangepast en wat uitleg in de code geschreven.
 

Bijlagen

  • Kopie van HR0008A - Actielijst met voortgangsaanduiding.xlsm
    293,4 KB · Weergaven: 3
Ik kan de uitleg zien, dank je! ik krijg nu wel een foutmelding waardoor het kan het niet lopen. Zie afbeeldingen. Enig idee hoe ik dat gefikst krijg?
 

Bijlagen

  • 2024-03-12 16_46_53-Microsoft Visual Basic for Applications - Kopie van HR0008A - Actielijst m...png
    2024-03-12 16_46_53-Microsoft Visual Basic for Applications - Kopie van HR0008A - Actielijst m...png
    34,2 KB · Weergaven: 9
  • 2024-03-12 16_47_34-Microsoft Visual Basic for Applications - Kopie van HR0008A - Actielijst m...png
    2024-03-12 16_47_34-Microsoft Visual Basic for Applications - Kopie van HR0008A - Actielijst m...png
    20,2 KB · Weergaven: 9
Is bij deze opgelost.
 

Bijlagen

  • Kopie van HR0008A - Actielijst met voortgangsaanduiding.xlsm
    296,5 KB · Weergaven: 11
Ha Emields,

Helaas, ik krijg nog steeds de zelfde fout. Enig idee? Ergens las ik dat het kan liggen aan een infinate loop. Application.EnableEvents=False. Ik kreeg het daar niet mee voor elkaar, maar misschien begrijp jij dit beter :p
 

Bijlagen

  • 2024-03-18 09_24_58-Microsoft Visual Basic for Applications - [Sheet1 (Code)].png
    2024-03-18 09_24_58-Microsoft Visual Basic for Applications - [Sheet1 (Code)].png
    37,5 KB · Weergaven: 7
  • 2024-03-18 09_34_25-Microsoft Visual Basic for Applications - vandaag Kopie van HR0008A - Acti...png
    2024-03-18 09_34_25-Microsoft Visual Basic for Applications - vandaag Kopie van HR0008A - Acti...png
    20,5 KB · Weergaven: 6
De versie van emields werkt gewoon goed.
In de code die je in de plaatjes laat zien zijn de 2 regels die hij toevoegde niet aanwezig.
 
Ha Edmoor en Emields,

Na vorig bericht heb ik het nog eens geprobeerd en inderdaad hij doet het gewoon! Ik denk dat ik per ongeluk toch het oude bestand heb geopend, ik kan niets anders bedenken dan dat. Dus geheel mijn fout!

Super bedankt voor alle hulp, ik waardeer het zeer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan