• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel; werkuren automatich tonen na invoeren waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

KalaKaia

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik ben een personeelsplanning aan het maken in Excel (zie bijlage:Bekijk bijlage Personeelsplanning voorbeeld.xlsx). Wij hebben 3 filialen en willen graag overzicht hebben in het totaal aantal gewerkte uren van personeelsleden. Dit willen we in 1 overzicht hebben per week aangezien sommige collega's in meerdere filialen staan.

Ik heb een vraag over het zichtbaar maken van werkuren. Ik wil uiteindelijk voor elkaar krijgen dat de uren automatisch zichtbaar worden als ik "a" invoer (a van aanwezig) bij "status". Zodra er dus een "a" wordt ingevoerd achter een naam moet de standaard werktijd van deze dag automatisch verschijnen in de 2 cellen hiervoor, ook de pauze moet dan automatisch verschijnen.

Wanneer collega's minder uren op die dag werken wordt dit handmatig aangepast (of iemand moet hier nog suggesties voor hebben).

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt allemaal :)

Gr. Kalakaia

Bekijk bijlage Personeelsplanning voorbeeld.xlsx

Ja dit komt wel aardig in de buurt ja! Super man!

Alleen is het inderdaad wel vervelend dat je de formule verwijderd als je de werktijd aan past. Maar hier kan ik zeker verder mee.

Bedankt voor je hulp tot zo ver!

Als er nog iemand is die weet hoe je dit deel van het probleem kan oplossen hoor ik het nog heel graag natuurlijk :)

Thnx!

Nog wel een extra vraagje Sjon...

Als ik nu "a" invoer dan komt die tijd super mooi naar voren. Maar als ik wil eigenlijk dat wanneer ik een "i", een "o", een "v", een "z" invoer hetzelfde gebeurd.

Kortom, kan ik meerder letters toevoegen i.p.v. alleen maar een "a"?

Thnx!

Is ook een goede optie Willem. Jullie zijn allemaal ******* handig! Ik heb nog veel te leren haha.

Ik ga weer even verder puzzelen. Nogmaals, alle suggesties zijn uiteraard welkom :)

Thnx mannen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan