.exe bestand stoppen / tegen houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

[Lz]Master

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
...
kent iemand een programma dat eerst toestemming vraagt als je een .exe bestand wilt opent???

ik heb namelijk nog al last van virussen ondanks dat ik
Norton 2004 pro // mcafee 2004 scan+fire, heb...
en veel stoppen doen ze niet :(

Ik heb wel een programmaatje waarmee je op elk .exe bestand een wachtwoord kan zetten.
Wanneer je het .exe bestand dan opent vraagt hij eerst om een wachtwoord.
Jeroen

Kan je niet beter de oorzaak aanpakken in plaats van de gevolgen beperken??
Om te beginnen is het niet best om twee scanners draaiende te hebben. Deze gaan elkaar lekker in de weg zitten. Ten tweede!! Van welke virussen heb je last?
Graag wat meer info dan kunnen we je beter helpen. Doe eens een scan op www.housecall.nl en geef ons dan maar de namen. Ik betwijfel of het wel virussen zijn aangezien zowel Norton als MAc Afee toonaangevend zijn wat betreft virusbestrijding.

Daarbij wil ik ook even vermelden dat .exe bestanden die bijvoorbeeld via e-mail komen en dus onveilig zijn,
ook niet automatisch openen. Er komt altijd eerst een melding met "wilt u het bestand open of opslaan".

Jeroen

Outlook express ?

Jeroen

Volgens mij kun je die beveiliging ook uit zetten en wat het volk zoal niet doet, dat wil jij niet weten.

eric

Das waar Eric maar standaard staat ie aan.
Laat ze er dan ook afblijven als ze niet weten waar voor het is :-)

Geplaatst door Raymond Bos
Kan je niet beter de oorzaak aanpakken in plaats van de gevolgen beperken??
Om te beginnen is het niet best om twee scanners draaiende te hebben. Deze gaan elkaar lekker in de weg zitten. Ten tweede!! Van welke virussen heb je last?
Graag wat meer info dan kunnen we je beter helpen. Doe eens een scan op www.housecall.nl en geef ons dan maar de namen. Ik betwijfel of het wel virussen zijn aangezien zowel Norton als MAc Afee toonaangevend zijn wat betreft virusbestrijding.

Zo moet het :thumb: :thumb:

Tja, maar voorlopig richt men zich op hele andere zaken:confused:
Nou ja, graag of niet hoor.

Kreeg je daar een foutmelding bij? Kan Blaster of Sasser zijn maar die zouden er door Norton wel uitgepikt zijn. Ik adviseer je in ieder geval één Virusscanner te verwijderen en dan opnieuw op te starten in veilige modus en dan een volledige scan te doen. Mijn voorkeur gaat uit naar Norton. Hij is wel up to date??

Dan maar even scannen in veilige modus en zien wat daar uitkomt!!
Dus Norton is er nu uit??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan