• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

boywonder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Sinds kort start mijn Excel niet meer op. Hij blijft in het beginscherm "hangen" en het zandlopertje blijft "lopen".
Alleen met CTRL+ALT+DEL kan ik het programma weer afsluiten.
Er komt dan de volgende foutmelding:

"Er zijn zeer weinig bronnen beschikbaar.
Wilt u de volgende toepassing afsluiten?"

Ik werk met Office 2000 professional onder windows 98SE.

Ik heb al geprobeerd om zowel windows als Office opnieuw te installeren zonder succes. Ook heb ik in msconfig.sys al mijn programma's uitgeschakeld wat ook niet werkt.
Ik heb geen virussen en/of spyware.

Wie kan mij een oplossing geven?

Heeft w.s. te maken met 'virtueel geheugen' ofwel (ik dacht dat dat onder Win98 zo genoemd wordt) wisselbestand.
Of je harde schijf is (bijna) vol.
Helaas weet ik niet (meer) hoe je onder Win98 het virtueel geheugen anders instelt. Hopelijk reageert een ander hierop

wat heb je aan geheugen in je systeem zitten?
wat voor processor heb je?
en wat draait er nog meer als je excel probeert te starten ?

Ik heb een AMD Athlon XP 2500+ processor en 512 MB intern geheugen.
Op dit moment draait McAffee en Spy Sweeper.
Het laatste programma wat ik heb geinstalleerd is McAffee antivirus maar ik weet niet meer of toen de ellende is begonnen.
Mijn harde schijf is voor 75% vol

Het is opgelost. De fout zat hem in een beschadigd bestand genoemd excel.xlb door deze te verwijderen is het probleem opgelost. Met het opstarten van Excel wordt dit bestand opnieuw aangemaakt.
De oplossing heb ik via de website van Microsoft gevonden
Vecom en Bork bedankt voor jullie inzet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan