Explorer 7 weer verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
e7 verwijderen

Ik kan zonder porbelemen E7 verwijderen, deze staat gewoon tussen mijn software en niet als update. Maar ik zie E6 nerens staan, watgebeurd er als ik E7 nu verwijder?

Informatie &... Browsers

Ik heb nu een paar weken IE 7 beta draaien, maar hij werkt niet naar behoren. Ik wil graag weer terug naar 6 maar hoe doe ik dat? Systeemherstel is geen optie, aangezien het alwer een paar weken geleden is. Kan ik 7 verwijderen en 6 weer installeren en hoe verwijder ik IE??

IE 7 verwijderen

Ga naar Configuratiescherm > Software. Zie je daar een lijst met programma's? Ga dan helemaal onderaan met de scrollbalk en klik op Windows Internet Explorer 7 en kies dan Verwijderen. LET OP: INSTALLEER EERST HIERVOOR MSN EXPLORER OP HTTP://EXPLORER.MSN.COM. Zoek dan in het downloadcentrum naar IE 6.

xplite

je kan eens proberen met het programma xp lite. hiermee kan je onderdelen van xp verwijderen zonder dat je xp instabiel wordt. je kan er ook onderdelen mee verwijderen die zich normaal niet laten verwijderen, zoals mediaplayer of directX. Het is jammer genoeg wel geen gratis software, maar je kan het wel downloaden op volgende link : Huisregels. Geen warez plaatsen !. :evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
Met XP Lite sloop je volledig IE uit je systeem, lijkt me niet de bedoeling, toch?

waarom niet? daarna kan je IE6 weer installeren. je kan hem nog wel vinden op eeen of andere site, denk ik

Ie7

Heb IE 7 erop gezet maar bevalt me voor geen meter! Nu heb ik hem verwijderd in software en dat lukt. Alleen nu opent er niets... wel outlook maar geen explorer. Zegt dat ie het pad niet kan vinden.

Wie weet raad?

Ger (kromme)

IE 7 even opnieuw installeren, daarna deïnstalleren.
Waarschijnlijk is er ergens een bestand corrupt geraakt.

Tip

Ik heb de hele lijst eens bekeken, maar is het niet zo:

Bij windows XP
start/conf scherm/software/onderdelen toevoegen of verwijderen
Daar internet explorer uitvinken en op ok klikken.
Daarna na herstart weer aanvinken. Als het goed is heb je de ouwe vertrouwde IE6 weer terug.

In VISTA zit IE7 meegebakken dus zul je het volgens mij eerst moeten verwijderen en dan los installeren.
Maar het is VISTA dus ik verwacht dat dit niet lukt in Vista omdat IE6 niet ondersteund wordt.

Het zijn maar suggesties maar het lijken mij wel logische.

arie2507

In deze hele thread komt het woord "vista" niet voor, totdat jij het zojuist noemt.
Dus waar basseer jij op dat er hier over Vista gesproken wordt?

Buitendat gaat het hier over de 7.0 Beta, terwijl de echte versie inmiddels al lang uit is.

:)

Ik moet geen IE 7 (dus hoef het er gelukkig ook niet af te halen). Wat mij zo op IE 7 tegenstaat is de veranderde lay-out. De plek van de knoppen, de balken, etc. etc.. En niet alles is weer goed te krijgen.

Beste jongens,

ik heb ook IE7 geprobeerd. maar deze versie heeft heel veel problemen met mij
(bij mij altans) ip/cam. Steeds het hangen van systeem. handmatig verwijderd
dan kreeg ik de oude versie van IE weer terug. En de layout stond mij ook niet
zo goed aan. Naar mijn idee een verkeerde weg ingeslagen van Microsoft.

gr,
T&T

Ik heb nu een paar weken IE 7 beta draaien, maar hij werkt niet naar behoren. Ik wil graag weer terug naar 6 maar hoe doe ik dat? Systeemherstel is geen optie, aangezien het alwer een paar weken geleden is. Kan ik 7 verwijderen en 6 weer installeren en hoe verwijder ik IE??

Ik heb zojuist IE7 weer verwijderd, gewoon vanuit start / config scherm / software, overigens stond de verwijderingsprocedure ook in de help-file van IE7. IE6 is daarna gewoon weer beschikbaar. :thumb:

Op onderstaande link is een programmaatje downloadbaar dat beweerd een nieuwe installatie van IE7 te voorkomen.

http://www.support.global-e.nl/content.asp?hfd_id=1019&pagina_id=1223&submenu_id=1172

Na eerst problemen gehad te hebben met het openen van internetopties (zie ook andere vragen van mij in het forum--> tot op heden geen reakties gekregen:() wilde ik via het conf. scherm IE7 verwijderen. Hier kreeg ik steeds foutmeldingen: bepaalde bestanden wilden niet gekopiëerd worden en er zouden dan problemen zijn met IE. Maar als ik nu op ok of op ja of nee klikte, dat maakte niet uit. Uiteindelijk kreeg ik de melding dat IE niet verwijderd kon worden.
Resultaat is nu: als ik op icoontje van IE klik opent er helemaal niets meer!!

Daarvoor kon ik ook al niet meer teruggaan naar een eerder herstelpunt...telkens als ik dat probeer gaf hij aan dat er geen veranderingen waren geweest (echt wel!) en dat hij dus in z'n oude stand zou blijven.

Wat moet ik nu doen????
Heel de comp. leeg maken en alles opnieuw installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan