Sinds vandaag heb ik plotseling een probleem met het opstarten van Windows XP. Bij het opstarten krijg ik het welkomstscherm van windows te zien, en vervolgens mijn bureaublad achtergrond, maar verder niets. Geen startmenu, taakbalk, desktop iconen of wat dan ook. Ctrl-Alt-Del krijg ik de task manager te zien, en blijkt explorer.exe niet gestart te zijn. Als ik deze vervolgens via de task manager handmatig start werkt alles verder normaal.
Ik heb de afgelopen dagen geen noemenswaardige aanpassingen aan mijn systeem gedaan, geen programma's geinstalleerd/verwijderd of iets dergelijks. De key in het register HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\shell staat gewoon explorer.exe vermeld zoals het hoort.
Iemand die enig idee heeft hoe ik dit kan verhelpen, of in ieder geval waar ik moet beginnen met zoeken?
Alvast bedankt.
Edit: nog vergeten te vermelden, de Windows logboeken vermelden geen errors of warnings
Ik heb de afgelopen dagen geen noemenswaardige aanpassingen aan mijn systeem gedaan, geen programma's geinstalleerd/verwijderd of iets dergelijks. De key in het register HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\shell staat gewoon explorer.exe vermeld zoals het hoort.
Iemand die enig idee heeft hoe ik dit kan verhelpen, of in ieder geval waar ik moet beginnen met zoeken?
Alvast bedankt.
Edit: nog vergeten te vermelden, de Windows logboeken vermelden geen errors of warnings
Laatst bewerkt: