Explorer.EXE-toepassingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

wloevens

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Hoi allemaal,
Ik krijg bij het starten voortdurend dezelfde foutmelding:

De instructie 0x733a05.be werwijst naar geheugen op 0x733a05be.
de lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt
Klik op "OK" om het programa te beëindiggen.Klik op Annuleren om de fout op te sporen.

Keuze is dan OK of Annuleren. Bij OK verdwijnen een ogeblik de desktop ikoontjes, daarna komen die weer terug, bij annuleren zouden de fouten worden opgespoord. Druk ik op annuleren dan komt er na enige ogenblikken deze foutmelding:
In drwtsn32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Zodra ik een programmaatje wil opstarten via een desktop-icoon krijg ik deze foutmelding.

Reg.cleaner heb ik al een keer gebruikt maar levrt niet het gewenste resultaat op dus want er is niks veranderd.
Hoe nu verder, uit voorzorg heb ik al een backup gemaakt op m'n externe schijf.

Bij voorbaat dank !
Walter.

Hoi allemaal,
Ik krijg bij het starten voortdurend dezelfde foutmelding:

De instructie 0x733a05.be werwijst naar geheugen op 0x733a05be.
de lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt
Klik op "OK" om het programa te beëindiggen.Klik op Annuleren om de fout op te sporen.

Keuze is dan OK of Annuleren. Bij OK verdwijnen een ogeblik de desktop ikoontjes, daarna komen die weer terug, bij annuleren zouden de fouten worden opgespoord. Druk ik op annuleren dan komt er na enige ogenblikken deze foutmelding:
In drwtsn32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Zodra ik een programmaatje wil opstarten via een desktop-icoon krijg ik deze foutmelding.

Reg.cleaner heb ik al een keer gebruikt maar levrt niet het gewenste resultaat op dus want er is niks veranderd.
Hoe nu verder, uit voorzorg heb ik al een backup gemaakt op m'n externe schijf.

Bij voorbaat dank !
Walter.

Ik vergat nog het volgende te melden;
Ik gebruik geen Explorer maar Firefox (evenals Thunderbird voor mail) Ook heb ik geprobeerd in de veilige modus de Laatst werkende config. gekozen. Maar ook hier geen resultaat.
Een HijackThis-logje is bij deze hier geplaatst om de vriendelijke helper wat meer info te verschaffen.
Groet, Walter.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 1:28:45, on 11-8-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Humpe,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb M-Update gedraaid en dit leverde niets op.
Alleen enkele updat's voor div. software zoals Logitech en HP. Ook opgehaald/geinstall. en daarna opnieuw opgestart.
Helaas... geen verbetering. De waarschuwing verschijnt nog steeds.
Toch maar MS eens informeren over dit euvel.

nogmaals dank.
Walter

Als ik zoek op 0x733a05.be vind ik alleen jouw vraag op pc-helper, ik denk dat je de foutmelding verkeerd hebt overgeschreven.

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2007-07,GGLJ:en&q=0x733a05.be+

Inderdaad, die foutmelding (idem dus als de mijne) heb ik ook gevonden en inderdaad heb ik die tekst gecopieerd voor het gemak.
Vermoedelijk is de "fout" dus iets "speciaals" en is het wellicht raadzaam het probleem voor te leggen aan MS zelf........?
Walter

Welkom op Helpmij.:)

Hijackthis logs worden hier niet meer nagekeken, daarvoor moet je op een ander fourm zijn. Vandaar dat het log hier verwijderd is.

Inderdaad, die foutmelding (idem dus als de mijne) heb ik ook gevonden en inderdaad heb ik die tekst gecopieerd voor het gemak.
Vermoedelijk is de "fout" dus iets "speciaals" en is het wellicht raadzaam het probleem voor te leggen aan MS zelf........?
Walter

Windows geeft hele specifieke foutmeldingen, het is moeilijk een oplossing te vinden als je één tekentje verkeerd hebt.
Dus type voor ons gemak de foutmelding even precies over, of maak een screenshot. :)

Windows geeft hele specifieke foutmeldingen, het is moeilijk een oplossing te vinden als je één tekentje verkeerd hebt.
Dus type voor ons gemak de foutmelding even precies over, of maak een screenshot. :)

Hoi Jozo, :o
Natuurlijk heb je gelijk, een punt "." kan al fouten opleveren. en je leest zelf snel over de fouten van een ander heen soms....( Wat ook hier is gebeurd: confused :confused: )

Daarom hier de juiste tekst middels screenshots.
Eerst komt nr. 2 en bij annuleren cq opsporen v/d fout komt nr.1
Mvg. Walter

Bijlagen

• Screenshot2.jpg
    Screenshot2.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 97
  • Screenshot1.jpg
    Screenshot1.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 77
Explorer.EXE-toepassingsfout, nog steeds aanwezig....

Vermoedelijk is het dus iets wat niet of weinig vookomt want er is tot nu toe geen oplossing aangedragen door een van jullie, ik heb dit "probleempje" nu doorgestuurd naar Microsoft.
Hopenlijk ziet men daar wat er aan de hand is, áls die oplossing daar vandaan komt zal ik het hier posten.
Gr. Walter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan