Explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens-jp

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Hallo,

Als ik:“Mijn computer”, de “C” en of de “D” schijf wil openen in de verkenner
Krijg ik een foutmelding en alles loopt vast.
Ik kan dan niets anders doen dan Ctrl-Alt-Del te drukken en de taak te beeindigen

Wat kan er mis lopen ?
Mvg

JPJ

Bijlagen

Hoi:)

Het is erg onduidelijk en algemeen allemaal, kan je dat foutenrapport niet naar een txt-bestandje kopieren en als bijlage zetten?

Heb je al eens gescand op virussen?
Dit kan hier online doen als je wil.

Ook al gescand op spyware/adware?
Ad-Aware kan je hier downloaden. Eerst updaten, en dan alles laten verwijderen van wat ie aan rotzooi vindt.

James

Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie.

Ja, ik heb reeds gecand met Norton 2004 en Hitman Pro
Maar ik kan geen foutrapport maken, ookhier blijft de pc hangen.

Mvg

JPJ

Dat eerste beeld dat je je hier plaatste... wat staat er als je op dat ' hier ' klikt?

En is er niets uit die scans gekomen?

Zoals gevraagd heb ik mijn pc gescant met de voorgestelde programma's.
Maar er zijn geen fouten gevonden,
Wel heb ik gemerkt, als ik opstart in veilige Modus en
inlog als "Administrator" ik wel "Deze computer" kan openen ?

Na de deframentatie was alles terug normaal,
Ik kan nu "Mijn computer en de schijven openen, zonder fout.

Ander vraag: de bestande $NtUninstalKB810217$
en $NtUninstalQ828026$
Zijn dat de updates van WindowsXP ?

Mvg

JPJ

Laatst bewerkt:
Vraag: Heb je gedefragmenteerd (alles zowat bijeengezet) of geformateerd (herinstallatie)?
Ik kan me niet inbeelden dat een defragmentatie iets zou helpen. Dus probleem 1 is opgelost?

Ja, ik denk idd dat dat de bestanden zijn die windows nodig heeft, moest je ooit updates willen verwijderen. Is het niet zo dat als je echt wil, je deze er gewoon kan afgooien? SP2 zou ik laten staan. Doe echter nog niets, hier ben ik niet zeker van.

James:)

Hallo,

Ik heb te vroeg victoria geroepen.

Het probleem is nog niet opgelost.

Ik krijg nog dezelfde foutmelding als ik "Deze copmuter"
wil openen in de verkenner.

jpj

Misschien ligt je register in de knoop. Kan je misschien het bestandje dat ik in dit zipje meestuur even openen? En dan zien of het wel lukt?:)

Enkel als je XP hebt, natuurlijk.:)

En nogmaals, had je gedefragmenteerd of geformateerd?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank voor de hulp,

Maar het heeft niet geholpen.
Ik heb mijn schijf gedeframenteerd en dacht dat het opgelost was, maar nee hoor.

Als ik inlog als administrator werkt het wel ?

In bijlage een afbeelding van de fout;
Een foutrapport kan ik niet meesturen, omdat er geen wordt gemaakt.
Ik heb er ee uur op gewacht en het aanmaken van het rapport was nog altijd bezeg.

Mvg

jpj

Bijlagen

• naamloos.gif
    naamloos.gif
    22,1 KB · Weergaven: 22
Misschien heb je recent iets geïnstalleerd wat een dll (bijvoorbeeld mfc42.dll) overschijft waar de explorer gebruik van maakt.

Mogelijke oplossingen:
1-WinXP maakt regelmatig checkpoints aan, misschien kan je een vorige selecteren en is daarmee het probleem opgelost. er bestaat echter wel het risico dat alle programma's die daarna zijn geïnstalleerd niet meer of niet goed meer werken. Dus let op:eek:
2-Installeer een andere explorer bijvoorbeeld de Windows commander of Total Commander (lijkt veel op de vroegere Norton commander)
3-Repair Windows, stop de originele installatie schijfjes in de CD en repair.
4-Installeer Windows naast de bestaande (beschadigde) en vergelijk de verschillen. Desnoods kan je de DLL's overkopieren en registreren.
5-Windows opnieuw installeren en de oude weggooien. Nadeel: Je moet alle programma's ook weer opnieuw installeren.
6-Format C: Nadeel: Evident

Weest gegroet,
Guus

Allemaal bedankt voor de medewerking,

Maar ik zat met een worm virus
Mijn Norton heeft dit niet opgemerkt, met als gevolg dat ik mijn HD heb moeten formateren.
Nu is alles terug in orde en ben ik op zoek naar een andere anti virus programma, want ik heb geen vertrouwen meer in Norton.

Heeft er iemand een suggetie ?

Mvg

JPJ

Ik heb Norton er ook afgesmeten.:)
Voor dat er nog 20 antwoorden komen, er zijn 4 gratis virusscanners:
Bitdefender, AVG, AV AntiVir en Avast.

Dan zijn er nog de commerciele (jek)

Gebruik de zoekfunctie van het forum en je zal versteld staan hoeveel keer die vraag reeds is gesteld.

Ik gebruikte AVG, maar had updateproblemen.
Dan AV AntiVir, BETER PROG (wat mij betreft, geen reacties hierop alsjeblieft), maar deze had later ook updateproblemen.
Nu terug AVG, loopt als een zonnetje en vindt veel meer als norton. (ook meer op het moment dat die dingen binnendringen)

James;)

Dank voor de mededeling
Nog één vraag: en anti spareware, welk programma?
Mvg

jpj

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan