explorer opent zichzelf continue

Status
Niet open voor verdere reacties.
@huijb

Spijt me zeer, wist ik niet. Ben net nieuw op helpmij.nl en heb geen ervaring met forums ofzo..
Maargoed ik volg eerst dit forum, mocht het dan niet helpen maak ik een eigen vraag aan :o

volgens mij hebben we hetzelfde probleem en komen we er allicht ook snel:Dler uit

Hier de scan van avast,6 besmettingen waarvan 5 dezelfde,WMA:Wimad(drp)en 1 besmetting JS: downloader-RP(trj)
een screenprint lukt niet,geen idee maar dat lukt ook niet.:evil:

Laatst bewerkt:
Je register is aangepast, waardoor Internet Explorer automatisch een met malware geïnfecteerde website opent. Om dit te wijzigen, voer de volgende stappen uit:
1) Ga naar Start -- Uitvoeren -- "regedit"
2) Dit is niet gevaarlijk, maar maak voor de zekerheid een back-up van je register door het hele register te exporteren via Bestand -- Exporteren.
3) Volg dit:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Internet Explorer
Main
4) In het venster ernaast, zie je ergens onderaan staan: "Start Page". Dubbelklik hierop.
5) Verander de waardegegevens in een startpagina, inclusief http://, die je wilt, of about:blank.
6) Druk op "OK", en je startpagina is aangepast.

Dan heb je nog een toolbar die bekend staat om nare praktijken. Ga naar Start -- Configuratiescherm -- Software en verwijder de Ask.com-toolbar.

Groetjes,
Donkade

Dit heb ik ook gedaan en nu proberen iexplorer weer te installeren

zodan...dit is wat ik vond over Wimad trojan

Recherche des logiciels espions > Infections > Trojan-Downloader.WMA.Wimad

Details of the selected infection are shown below. This infection can be detected and cleaned using Spyware Doctor.
Name: Trojan-Downloader.WMA.Wimad
Bedreigingsniveau: High
Omschrijving: Trojan-Downloader.WMA.Wimad compromises system by connecting to the internet to download fake video codecs via Windows Media Player and entince user to install them on the system.
Type: TT_Downloader, TT_Trojan
Verwijderen: Deze infectie kan worden verwijderd met Spyware Doctor.

Ik heb alle systeemherstel punten verwijderd want downloader-RP betekent dat het in een restore punt nog zit.Nieuw herstelpunt gemaakt en ga nu verder iexplorer er op te krijgen.Hou jullie op de hoogte:thumb:

ik heb gewoon bij internetopties iexplorer als standaard browser aangevinkt en hij doet het.Alles gaat tot nu goed.:d

opgelost

Bij deze wil ik melden van het virus af te zijn,dit dankzij de scan van AVAST(die vond de virus als enige!)En heb alle restore points gewist,daarna iexplorer als standaard erweer opgezet en alles draait weer zoals het hoort.
Dank jullie voor het oplossen!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan