exporteren tabel als txt bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een tabel binnen Acces 2007 als txt file kan exporteren
Ik krijg nu overal "----" en "|" tekens bij
Ook met een Exportspecificatie lukt het me niet:evil:
de tabel heeft één veldnaam, opgebouwd uit twee teksten met een "|" er tussen
Het is natuurlijk ontzetten simpel, maar ik kijk er waarschijnlijk al een hele dag overheen, wat ik ook probeer

Bij voorbaat dank

Lammert

Je bedoelt dat er een Pipe teken in de veldnaam zit? En hoe wordt de inhoud dan geëxporteerd?

Even een aanvulling: ik heb een testje gedaan, met standaard instellingen in de export specificatie (via Geavanceerd in te stellen). Tabel werd normaal geëxporteerd, ook de veldnamen waar ik een | in gezet heb. Ook importeren in Excel ging daarna prima. Kun je eventueel een voorbeeldje maken?

Hoi Michel
Ik probeer vanmiddag/vanavond even een bestandje te sturen, via de helpmij methode loop ik vast in mijn firewall

Groet
Lammert

Exporteer zonder opmaak en layout en met vaste breedte.

Tardis

Hoi Tardis
Had ik al geprobeerd, maar dan werd er een stuk van het record afgekapt

Michel,
Hier het voorbeeld
Ik hoop dat je er iets uit kunt maken.
Als je in de specificatie kijkt zie je nog twee oude specificaties staan, maar die kan ik niet meer bewerken of oproepen, dus dat schiet ook niet op
Bedankt

Lammert

Bijlagen

De vorige specificaties die er staan kan ik prima verwijderen; maar dat helpt allemaal niet; ook een nieuwe specificatie maken lukt wel, maar de macro vindt 't niks, ook al kun je hem gewoon kiezen. Mooi voorbeeldje van waarom je noooooit met macro's moet werken! Ik zou er een VBA functie van maken, lijkt mij een stuk veiliger.
Handmatige export lukt overigens prima; en die kun je ook opslaan.

Laatst bewerkt:
Lammert,

werkt bij mij prima, eer wordt niets afgekapt.
Je moet wel met vaste breedte exporteren (dat doe je namelijk niet in je exportspecificaties).

Tardis

Hoi Tardis

Hoe krijg je in vredesnaam de specificatie open?
Ik heb op "exportspecificatie geklikt maar dat schiet niet op
Ik zie alleen de naam en kan er verder niks mee
Het is intussen al zo lang geleden dat ik dit monstertje heb gemaakt dat ik al niet meer weet hoe het te corrigeren.....
Ik zal het maandag nog eens proberen met jouw tip

en Michel
Ja handmatig lukt ook wel, maar probeer eens een gebruiker zover te krijgen dat hij dit kan als men alleen maar ervaring heeft met op een knop drukken...
Als jij een passend stukje vba in gedachten hebt hou ik me aanbevolen, vba is namelijk niet helemaal MIJN ding snap je, ik ben meer van de macro's
Ieder zijn eigen deel zal ik maar zeggen, maar intussen ben ik er mee in de aap gelogeerd, want nu moet ik alles zelf weer doen.

Selekteer je tabel.
Kies via het menu voor exporteren naar tekst.
Nu start de wizard.
Klik op Geavanceerd.
Nu verschijnt een apart scherm, daarin staat een knop waarmee je je specificaties kan openen.
Klik daarop en pas je specificaties aan.

Tardis

Hallo
Sorry dat ik nog geen reactie heb gegeven, net terug van een zware griep
Zit tegen een berg werk aan te kijken, maar probeer vandaag of morgen jullie advies

Is Opgelost
Helaas niet met jullie tips, ik kreeg de specificatie niet open, was IMPORT specificatie, maar deed niks met export
Heb nu export naar excel gedaan en lees dat in in tekstfile
Toch bedankt

Een specificatie kun je zowel voor import als voor export gebruiken.... De naam van een specificatie is slechts (wat het zegt...) een naampje. Maar als je er uit bent, is dat natuurlijk prima!

Deze vraag is Oud en Opgelost, en bij 2 of meer O's dien je een eigen vraag aan te maken :) Zeker als de oplossing in dit draadje bij jou niet werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan