ExpressCard (54)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik heb een ExpressCard (54) in mijn Acer Aspire 5520G zitten, en daar heb ik een aantal vragen over, waarvan ik hoop dat jullie het antwoord weten!

1. Kan ik ook de 34 mm ExpressCards in mijn 54 slot plaatsen? Ik zie namelijk dat ze allebei 26 pins hebben.

2. Waar kan ik deze kaarten kopen? Het liefst online.

3. Zijn er ook WiFi ExpressCards? (Indien de 34mm er niet in past, graag voor de 54mm.)

Alvast heel erg bedankt!

Hallo,

Ik heb een ExpressCard (54) in mijn Acer Aspire 5520G zitten, en daar heb ik een aantal vragen over, waarvan ik hoop dat jullie het antwoord weten!

1. Kan ik ook de 34 mm ExpressCards in mijn 54 slot plaatsen? Ik zie namelijk dat ze allebei 26 pins hebben.

2. Waar kan ik deze kaarten kopen? Het liefst online.

3. Zijn er ook WiFi ExpressCards? (Indien de 34mm er niet in past, graag voor de 54mm.)

Alvast heel erg bedankt!

De 34mm kaart past ook in een 54mm slot, omgekeerd natuurlijk niet;) het enige ''nadeel'' is dat als je een 34 mm kaart in een 54mm slot stopt, de kaart er minder stevig inzit dan in een 34mm slot, maar zolang je hem eruit haalt als je hem in een tas stopt en er ook nergens mee tegen aan loopt, blijft ie goed zitten.
Maar ben trouwens wel benieuwd waarom je een wifi kaart wilt,want de expresscard is nog relatief nieuw, en de laptop waar ie in moet lijkt mij dus ook nieuw, en dan zou er wifi ingebouwd moeten zitten......

De 34mm kaart past ook in een 54mm slot, omgekeerd natuurlijk niet;) het enige ''nadeel'' is dat als je een 34 mm kaart in een 54mm slot stopt, de kaart er minder stevig inzit dan in een 34mm slot, maar zolang je hem eruit haalt als je hem in een tas stopt en er ook nergens mee tegen aan loopt, blijft ie goed zitten.
Maar ben trouwens wel benieuwd waarom je een wifi kaart wilt,want de expresscard is nog relatief nieuw, en de laptop waar ie in moet lijkt mij dus ook nieuw, en dan zou er wifi ingebouwd moeten zitten......

Dankje!

De reden dat ik een ExpressCard wil, is omdat mijn huidige, inderdaad ingebouwde WiFi, geen bereik heeft op de 2e verdieping. Ik had toch echt verwacht dat deze ingebouwde WiFi dit bereik in een nieuwe laptop makkelijk zou halen, niet dus.

Een kennis heeft de Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter ingebouwd, en die heeft prima bereik. Ik zou die ook moeten hebben, maar weet niet hoe ik dat kan vervangen bij een laptop. Een USB of ExpressCard kopen lijkt me daarom de simpelste optie. Een 34mm is in dit geval dus niet geschikt, omdat hij er wel stevig in moet zitten.

Wat raden jullie me aan? Een ExpressCard of USB WiFi adapter kopen? En zo ja, welke?

BEDANKT!

de expresscard zit er wel stevig in, maar als je er met een boek of wat dan ook tegen aan komt, verschuift ie soms een beetje, maar zolang je er ''voorzichtig'' mee omgaat, kan een expresscard 34mm makkelijk in een 54mm slot(heb er zelf ervaring mee). nadeel van een usb wifi adapter is dat ie een heel stuk uitsteekt, iets wat bij een expresscard een heel stuk minder is....;):thumb:

Oke bedankt!

En zijn er bepaalde merken die je mij aanraad als ik een 36mm aanschaf? En is het mogelijk om een Atheros AR5007EG IN mijn laptop te bouwen, of zal dit er gewoon ''ingebakken'' zitten, waardoor even vervangen naar een andere niet mogelijk is.

In dat geval, weet ik waar ik aan toe ben, en ga ik denk ik voor de 36mm (54mm zijn nog geen WiFi voor dacht ik).

Nou, omdat mijn huidige netwerkkaart het niet haalt van de 2e verdieping naar de begane grond, moet ik zeker weten dat de volgende die ik koop de afstand wel optimaal kan bereiken.

Graag zou ik daarom ook willen weten welke jullie mij aanraden om te kopen. Een ExpressCard 36 WiFi - welke? en/of een USB netwerkadapter - welke? dan kan ik vanavond nog een bestelling plaatsen, en ben ik van het probleem af.

Een interne kaart is het makkelijkste en het mooiste denk ik. Kan je achter halen welke kaart er nu inzit? .je kan dit bij apparaatbeheer bekijken(rechter muisknop op deze computer en dan beheren kiezen) of anders met een programma zoals home everest, of pc wizard, is dit makkelijk te achterhalen, je kan ook in het boekje van je laptop kijken, kans dat het daar ook instaat;). Want de nieuwe kaart moet de zelfde aansluiting hebben, maar in princiepe is dit te vervangen, ik heb hier geen ervaring mee, maar meestal zit de kaart onder het toetsenbord, dus die moet je er uit halen, en dan zal je al snel je netwerkkaart tegen komen.....

Er zit nu een Broadcom 802.11g-netwerkadapter in. Het liefst ga ik voor een ExpressCard, helaas wel 36. Waar kan ik deze vinden, en welke raadt je mij aan?

Ik zou absoluut niet weten hoe ik mijn laptop open krijg (onder het toetsenbord?)

nee, want voor zover ik het gezien heb, is het geen expresscard....

nee, er zijn wel meer merken, maar de kaarten moeten nog aan hun opmars beginnen....
ik zou eens bij de dichtstbijzijnde computerboer vragen wat hun hebben op dit gebied, want dat lijkt me beter dan het op 1 of andere vreemde site kopen..

maar de prijzen van de expresscard's zijn nogal hoog in vergelijking met usb sticks, dus is het mischien beter om daar naar te gaan kijken.... expresscards, zitten rond de 60-90 euro, usb sticks 20-30....

Laatst bewerkt:
Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik ga denk ik toch voor de USB stick. Welke raad jij mij aan als ik een goede verbinding wil? En zeker ben dat ik daarmee op de 2e verdieping verbinding heb?

Mijn dank is groot!

Maar heeft deze USB adapter ook een merk? Het ziet er ook echt cheap uit hehe.. (Waarom geen bekend merk als Sitecom o.i.d.) En wat is BluePC voor website? Ik bestel liever van bekende sites als Alternate en Conrad.

EDIT: Ik zie dat het een Ralink RT 2070 is? Voor mij geheel onbekend, goede kwaliteit?

Laatst bewerkt:
ja, als je bekende merken wilt, is er ook wel wat, alleen is de prijs dan natuurlijk wel wat hoger, maar de kwaliteit natuurlijk ook beter, ik heb een asus en een site com gevonden op alternate:deze of deze
de sitecom zou mijn voorkeur hebben, door zijn formaat....

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Ik moet er alleen nog zeker van zijn dat deze, ondanks het beton en ijzerwerk in ons huis tot de 2e verdieping kan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan