Expressies - waar in te voeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilbertkeuh

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Berichten
16
Hallo,

Ik ben bezig met een eigen zaakje op te starten en wil daarbij Access gebruiken voor de administratie. Nu heb ik wel zo'n zelfhulpboekje, maar wat ik wil doen staat daar niet meteen in. In de helpfunctie van Access heb ik evenmin een antwoord gevonden.

Ik heb een tabel "Uitgaande facturen", met allerlei velden die informatie bevatten die al dan niet op de factuur zelf komt. Ik heb een formulier aangemaakt (of beter: proberen aanmaken) met een aantrekkelijke lay-out voor mijn factuur [die ik dan kan afdrukken en opsturen naar de klant]. Nu heb ik eerst het veld ingevoegd "Bedrag exclusief BTW", met daaronder het veld "Meerprijs" (voor speciale verzoekjes van klanten ;)). Graag had ik onderaan deze twee velden laten optellen. Ik heb daarvoor een tekstvak aangemaakt en daarin getypt (met de wizard voor expressies kwam ik net hetzelfde uit): =[Uitgaande facturen]![Bedrag exclusief BTW]+[Uitgaande facturen]![Meerprijs]. Nu krijg ik in de formulierweergave de foutmelding "#NAAM?". Enig idee hoe ik dat kan oplossen? Komt dat omdat ik de expressie op de verkeerde plaats invoer?

Bij voorbaat dank,

Gilbertkeuh.
 
Laatst bewerkt:
Expressie is goed maar volgens mij moet er nog wat voor.

Code:
Select [Uitgaande facturen]![Bedrag exclusief BTW]+[Uitgaande facturen]![Meerprijs] as Bedrag From Tabelnaam
Als je deze in je query design window bekijkt dan staat er:
Bedrag : [Uitgaande facturen]![Bedrag exclusief BTW]+[Uitgaande facturen]![Meerprijs]
Vandaar dat ik schrijf: er moet nog wat voor.

Het "=" teken is iets uit Excel. Die heb je hier niet nodig.
 
Mijn excuses voor de vertraging. Als bijlage mijn database. De bedoeling is om in het formulier 'Uitgaande facturen" in het veld "BTW" een query in te voeren die de BTW (21%) automatisch berekent. Probleem is: waar voer ik de query in?

Hartelijk dank!
 

Bijlagen

  • Helpmij database.zip
    59,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan