Exstrene HDD Rare Tik Wel gevonden op pc??

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxElitexXx

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
391
Hallo

allemaal

ik heb een 500gb hdd exstren

maar als ik heb aansluit ziet hij hem niet bij deze computer

maar wel schijfbehaar als: Plaatje

En Apparaat beheer.

Is wel raar :S
Maar ik wil alle bestanden er af want die zijn heel belangrijk en prive. en waarde bestanden

Dus is hier een progamma voor of een oplossing

Alle antwoorden zijn mogelijk.:)

Plaatje1:

Uploaded with ImageShack.us



Plaatje2:

Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Je schermafdrukken lijken me duidelijk: In Schijfbeheer rechtsklikken op de schijf die niet geïnitialiseerd staat (="Schijf 2") en kiezen voor Schijf initialiseren.

Als het goed is verschijnen dan ook de partities in beeld.

Succes,

Tijs.
 
Je melding is onduidelijk, maar als ik je goed begrijp zitten er 2 fysieke harde schijven in je computer.

Als dat klopt, dan moet je het 2de scherm over partitiesoorten Annuleren, want Windows herkent dan blijkbaar geen partities op je externe schijf.

Wacht op tips van anderen wat je moet doen. Persoonlijk zou ik de schijf uitbouwen uit de externe behuizing, intern aansluiten en kijken of je met programma's zoals TestDisk en/of Easus Partition Recovery de partitietabel kunt restaureren.

Overigens ga je alleen in de titel van je vraag in op het tikken van de externe schijf. Stel dat je met bovengenoemde programma's nog steeds niets kunt, dan moet je eens gaan praten met datarecovery bedrijven (niet goedkoop!) over het recoveren van data van de schijf, want ik zou dan vermoeden dat er een hardwareprobleem is met de lees/schrijfkop en/of het circuitbord van de harde schijf.

Tijs.
 
De rare tik in je schijf geeft aan dat of je schijf of je voeding van je externe schijf kapot aan het gaan is. Initialiseren van de schijf of schijven lukt dan niet meer.

Datarecovery kan in dit geval wel helpen, ga de disk niet formateren of initialiseren want dan verwijder je meer dan de bedoeling is.

Ontrack Easy Recovery is een programma dat in ieder geval goed werkt en waarmee je je gegevens nog wel kunt terughalen, veel meer zou ik niet meer met de schijf doen. Dit kun je zelf thuis doen en zelfs via de usb bus dus dure bedrijven is nog niet nodig.
 
nergens kan ik mij hdd vinden .. in het progamma kan u toevallig uitleg geven hoe het werkt in het kort?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Programma opstarten-> kiezen data recovery -> advanced recovery.. je ziet dan een verkennerachtige omgeving, hier kun je je usb disk aanvinken voor recovery -> next aangeven waar je data opgeslagen kan worden. Dit moet dus niet op dezelfde disk maar een andere goede disk.

Programma gaat de usb disk scannen en komt terug met een overzicht van alle directories en bestanden op de disk. Deze selecteren en next en de data recovery begint.

Dit kan afhankelijk van je data toch wel een paar uur duren.
 
Exstrene HDD Vervolg Filmpje Hele uitleg Alle HULP WELCOM

Hallo

allemaal ik heb het allemaal samen gevat en filmpje hier voor alle hulp is welcom

dit is het vervolg op :

Filmpje:

[video=youtube;tksv2-a5Xsw]http://www.youtube.com/watch?v=tksv2-a5Xsw[/video]
 
Als ik het goed herken is het getik van de servo voor de lees arm (kop), deze wil wel bewegen maar beweegt niet.

Ik neem aan dat je hem moedwillig hebt open gemaakt en dat die tik er al in zat ook dat hij gesloten was?

Ik kan je wel vertellen, zo open laten liggen is zeker niet gezond voor je HD, er komt zoveel fijn stof op de magnetische schijven dat ik hoop dat als je de HD weer aan de gang krijgt hij nog wat wil lezen, de lees kop hangt zo dicht op de schijf dat elk stof deeltje fataal is voor de leeskop.
Parkeert hij de lees arm nog wel als je hem spanningsloos maakt? Of als je de usb er uit trekt? Dan zou hij in theorie de arm van de schijf af moeten halen.

grtjs jjw
 
nee hij beweegt als je hem eruit trek en er in doet maar heletijd tikjes naar rechts hij komt niet op dat draaiende ding om te zeggen. maar hoe hoort hij te zitten? de kop of hoe kan ik hem maken ?

gr.
 
Maar verplaatst de HD de arm echt van de schijf af? Of blijft er nog boven hangen. Je moet het zo zien, bij afsluiten van pc dus ok HD, word de arm van de schijf af gehaald, zo kun je de schijf eventueel verplaatsten zonder dat de leeskop tegen de schijf aan tikt wat weer voor krassen zorgt waardoor je lees fouten krijgt.

Waarom ik dit vraag is te bevestiging van mijn vermoeden dat de servo die de arm laat bewegen defect is, wat je kunt doen en zeker omdat je hem nu open hebt is of er geen onderdelen tegen de arm aan zitten, of dat er misschien stof tussen gekomen is.

Daarom vroeg ik ook of de HD al tikte voor dat je hem opende?

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
hij tikte al voor ik hem uit de behuizging haalde.

Maar de arm wil naar de hardescijf maar lukt niet hij tikt alleen naar rechts toe.

ik denk dat de arm defect is of het plaatje maar kan je dit zelf vervangen.

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik wens je veel sterkte, ik heb er eens een aantal uit mekaar gehaald omdat in mijn goede oude Windows tijd ik ook wel eens van dit soort gevallen tegen kwam. Het zit allemaal dusdanig in mekaar gezet dat je veel geduld en vaste handen moet hebben. Er word tegenwoordig niet voor niets een robot gebruikt om het product in mekaar te zetten ;)

Als het goed is zit boven op de arm op het rotatie gedeelte, dus het gedeelte wat als het ware boven de servo zit, gewoon vast met een iniminie imbusje, dus ja je kunt hem uit mekaar halen maar of je er wat mee op schiet. Als de servo of elektronica achter de servo aan barrels is dan doe je niets meer.

Een eventuele oplossing:
Een flinke klus en ja zal geld kosten maar ik heb wel eens een identieke harde schijf gekocht, de platen met rubber handschoenen uit de defecte HD verwijderd en deze in de nieuwe geplaatst, zo kon ik zo goed als alles redden wat er op die HD stond. Maar ja dan moet je wel een totaal identieke HD hebben die wel werkt.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
maar hoe kan ik dan zorgen dat hij de hdd weer raakt leest om de belangrijkste bestanden te redden ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals, ik vrees dat de servo defect is, dit kun je NIET zomaar vervangen. En als de arm niet wil bewegen zal hij ook niets uitlezen. Je kunt dus of de arm volledig demonteren en weer monteren in de hoop dat alleen de arm vast zit. De servo is een gesloten unit, dit kun je niet repareren. Das allemaal te fijn en te klein. Een oplossing bood ik aan door de schijven eventueel in een identieke HD te plaatsen maar das veel en lastig werk en je moet een identieke HD hebben die wel werkt.
Een andere oplossing heb ik niet voor je. Soms is techniek keihard en laat het je in de steek en dan is het einde verhaal. Daarom brand ik alles wat ik belangrijk vind op DLdvd, die stop ik weer in zijn doosje en leg ik in de kast. Een bijna onverwoestbare backup heb je dan.

Maar goed daar heb jij nu niets aan. Excuus maar ik zou het niet weten hoe je het anders aan moet pakken.

grtjs jjw
 
Nog een laaste vraag jjw
ik vraag me af of ik ja soort van niet recoveren maar zien wat er op staat ?
of daar history van is?

want staan ook docamenteris op
en zou weten welke dat waren.

?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer je vraag te begrijpen en denk dat je bedoeld dat je met recovery software iets wilt proberen?
In dat geval helaas, zolang de harde schijf niets kan lezen dan valt er weinig te recoveren.
Ik begrijp ook dat er documenten op staan die je liever niet kwijt bent, dat snap ik heel goed maar ik vrees toch voor het ergste. Zolang de leeskop geen kant op gaat dan valt er niets meer terug te halen.

Je kunt proberen de arm een klein zetje te geven, doe dit WEL met de MEEST mogelijke voorzichtigheid, als de leeskop de schijf raakt is het over, dan zit er zo een kras op en dat is fataal. Dan valt er van die sector helemaal niets meer te lezen.
Gebruik ook GEEN glij achtige midellen zoals bv WD40 om er weer beweging in te krijgen, de HD werkt alleen in een droge omgeving. Als er een vet vlek op de schijf komt is het ook over.

Ik meen het dat ik het rot voor je vindt.

grtjs jjw
 
ja dankjewel voor je begrip. je bent ook de enigste die me helpt... lekkerdan maar ja wel de beste hulp!:)

Maarja. ik zal het proberen je hoort snel van me :)

Mvg. Gidion

btw: doe je iets met data recovery of ict?:d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan