externe harde schijf niet meer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

prete3000

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Berichten
5
ik heb zojuist een backup genomen van de hardeschijf van mijn buurman om daarna windows XP te herinstalleren. Ik was wat slordig en bij het beheer van partities was ik even vergeten dat mijn externe harde schijf nog was aangesloten. Ik heb dus per ongeluk de partitie verwijderd. Ik vraag me nu af. Zijn de bestanden op mijn harde schijf nog te redden. Ik bedoel ik kreeg de vraag: wil je de partitie verwijderen? ik zei ja. Meteen daarna besefte ik mijn fout en heb ik de installatie van windows afgesloten. Wanneer ik thuis de harde schijf aansluit vind hij hem niet, enkel bij schijfbeheer als niet gepartitioneerde ruimte. Maar feit is, er staan voor 230 GB aan bestanden op die harde schijf. Ik vermoed dat die onmogelijk kunnen zijn verwijderd in die paar seconden. Kan er nog iets hersteld worden? Hoe?

Ik heb windows XP met SP 2
het gaat om de LACIE externe harde schijf met een capaciteit van 320 GB.

Bedankt.
 
onmogelijk is het niet hoor dat het weg is.
je kan data recover tools proberen al geef ik je weing kans dat het lukt.
 
bedankt

J zou het met "Testdisk" kunnen proberen: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Het lukte met Testdisk. Bedankt. Heel vlug zelfs. Downloaden, starten (zonder installatie), hij vond de harde schijf meteen. Zag dat het ooit een FAT32 indeling was. Ik kon kiezen wel type harde schijf ik het wilde maken. Gewoon primary, met een FAT32 indeling. Effe rebooten en het programma schreef gewoon in de eerste sector een nieuwe partitietabel, alle bestanden zijn gered.

Duizendmaal dank
 
Leuk programma, toch? En dat voor "nop" terwijl al die "recoveryboys" tientallen tot honderden €uro's vragen....

Bewaar het, het kan, zoals je gezien hebt, nog een aantal andere "noodscenario's" oplossen.......
 
gelijk heb je

je hebt volledig gelijk. Ik had trouwens al proberen te herstellen met "get data back" maar het duurde 4 uur tegen dat hij mijn volledige HD had gescand. Bleek dat ik toen aan mijn bestanden kon, maar om ze te redden moest ik ze overzetten naar een andere HD. Mijn andere HD zat bijna vol en toen ik toch elke belangrijke documenten wou redden begon het al direct van dit is een demo, blabla betaal ... $ om meer dan x bestanden te herstellen. Gelukkig bracht testdisk heil.

btw, nice handtekening. Kvraag me wel af hoeveel mensen weten dat je het over de aardversnelling hebt.
 
Er zit wel een verschil in partitierepairprogjes en recoverytools, de laatste kunnen ook "raw" data recoveren, TestDisk niet, en de betere recovery tools zoal R-Studio of GetDataBack zijn idd niet gratis, Disk Investigator b.v. wel , maar honderden euro's?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan