externe harde schijf opent niet foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eric_Daleboudt zei:
Mag wel wat genuanceerder hoor.

Als je kijkt bij zijn plaatje Schijfbeheer, dan kun je zien dat hij (DataStore) dynamisch is.

En als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet.

Een dynamische heeft nu eenmaal geen MBR. Alleen een standaard schijf die je later dynamisch maakt, heeft een MBR, maar dan zijn de volumes ook niet meer uit te breiden, omdat ze vast liggen in het MBR.

Jammer dat je boos werd.

@ TS:
Het is natuurlijk mogelijk dat het echt G: is, maar dan zal hij het nooit doen, want in schijfbeheer staat hij niet.
Dan mijn excuses dat ik zo kort door de bocht was.

Eric.

Je hebt gelijk, als je er geen vestand van hebt, reageer dan niet.:)

Als je nu eens de topicstart leest, zie je dat dit geen dynamische schijf was, hij wordt alleen door windows zo GEZIEN.

En DAAR vraagt de TS een oplossing voor, niet om betweterigheid.:confused:

Ho Ho!
Ik heb @Eric_Daleboudt gevraagt of hij met dit Topic wilde helpen.

Gaan jullie nu niet :evil: maken.

TS wil geholpen worden,en ik kwam er niet uit:love:

@ Bandit

Laat Lange Pier maar.

die denkt dat een schijf als dynamisch wordt gezien als hij dat niet is.

Daar kan niemand tegen op.

Eric.

Ik wacht reactie van TS wel af.

@ daleboudt kort lontje ?

Zoals u ziet gaat het om de G schijf dat is de schijf die het niet doet , dus staat die er bij het tweede plaatje niet bij, en zoals ik verder uitleg in mijn reply, als ik hem aanzet staat die er wel bij maar dan nog kan ik er nix mee zoals u ziet op het eerste plaatje,0 bytes
dus waar zijn mijn mappen die er eerst opstonden met 20 gb.

Nog 1 keer
C is schijf waar windows op staat
F is 2e ingebouwde schijf
G is externe schijf

Maar de Vraag is

Hallo Dougie,

Als je hem aan zet wat zie je dan bij schijfbeheer, want hij moet er dan toch staan.

Als je dat plaatje van G: kunt maken zonder dat hij te zien is in schijfbeheer, dan kan jij toch minstens toveren.

En mogelijk ten overvloede, mijn excuses als het die G: is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je wel G: in verkenner ziet en niet in schijfbeheer.

Dus maak nog eens een plaatje van schijfbeheer, maar nu met G: aangesloten.

En download even Everest Home
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Dan kun je zien of hij je schijf ook echt kan benaderen.

Eric.

P.S. we komen er wel uit.

nog 1 keer stap,voor stap

1) ik ga naar mijn computer, zie plaatje; deze computer 1 er wordt gezocht en het duurt heel lang, uiteindelijk komen de schijven tevoorschijn
2) ik klik op schijf g en kies voor verkennen ik krijg deze foutmelding, zie plaatje; kan niet uitvoeren
3) Verder nog toegevoegd plaatjes everest en schijfbeheer

Bijlagen

• deze-computer1.jpg
    deze-computer1.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 25
  • kan_niet_uitvoeren.jpg
    kan_niet_uitvoeren.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 31
  • schijf_beheer.jpg
    schijf_beheer.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 23
  • everest.jpg
    everest.jpg
    34,5 KB · Weergaven: 28
  • everest2.jpg
    everest2.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 28
Beste Dougie

Zoals ik al zei, geef me een plaatje van Schijfbeheer en eventueel iets van Everest.

Wel je doet het perfect. Alleen die twee die niks zeggen had je weg mogen laten.

Maar nu de puzzel:
Schijfbeheer ziet geen bestands systeem. (waar FAT32 of NTFS had moeten staan staat niets)
De schijf is niet dynamisch maar standaard.
Kun je ook laten zien wat everest zegt over de 300 Gig (schijf #3), je laat nu #1 zien.
Was nu in de war omdat het blijkbaar over C: ging. Daar zit een hidden partitie op.

Heb je dat zelf gedaan met gdisk of zat die er al?

Eric.

Succes.

Laatst bewerkt:
@ Bandit

Die uitleg ken ik, maar daar heb je niet veel aan.

Als ze zeggen "na gebruik ben je alle gegevens kwijt", is dat natuurlijk onzin.

Beter was geweest "Bij verkeerd gebruik KUNT u alle gegevens ontoegankelijk maken."

In het nederlands "bezint eer gij begint"

De help bij Gost werkt goed,alleen moet je het Engels beheersen. Maar ze kunnen het altijd vragen op Helpmij.

Eric.

@ doegie:

Heb je al Fixmbr g: gebruikt in herstel console. Kijk in ieder geval wat Gdisk zegt over 3 voordat je dat doet, je weet maar nooit.

Eric.

Beknopte uitleg:

Gdisk 1 /del /all [Enter] Verwijderd alle partities van de eerste schijf.

Gdisk 1 [Enter] Laat de partities op je eerste schijf zien met het nummer er voor.

Gdisk 1 /del /P:3 [Enter] Verwijderd de derde partitie op de eerste schijf.

Gdisk /? /del [Enter] Laat je de opties voor de del opdracht zien.

Laatst bewerkt:
die plaatjes waar je nix aan heb die zet je dan maar in je fotoalbum, maar dat terzijde. Je kan wel bijdehand ***len over die plaatjes maar het gaat toch echt om die I\O foutmelding. Daarom heb ik die erbij gezet maar omdat je mijn vorige berichten nogal slecht leest dacht ik laat ik het nog maar eens uitleggen.

Inmiddels op een andere pc getest en al mijn gegevens staan er gewoon nog op dus aan de harde schijf ligt het niet, het is dus duidelijk een verbindingsprobleem tussen pc en G:
ik ga even de usb kaart opnieuw installeren misschien dat dat helpt.:confused:

Voordat je hatelijk wordt

Lees dan eens wat ik post en laat zien wat everest van die 300 gig zegt. mogelijk komen we dan verder.

En helaas de melding dat er I/O fout is opgetreden zegt verder echt niets. Bovendien dat wisten we al.

Dat van Gdisk kun je overslaan, als hij in op de andere PC wel benaderd kan worden. Ook dat van fixmbr kun je vergeten.

Let wel op dat je de oem.inf verwijderd want anders zet hij hem terug zoals hij er nu op staat.

Eric.

P.S. waaruit denk jij je kunnen concluderen dat ik jou posts niet heb gelezen, je bent wel erg vriendelijk.
Ik weet wel dat je die van mij niet goed leest anders zou je wel wat zeggen over het feit dat je op het plaatje van everest perongeluk #1 had aangeklikt. Maar ik wordt niet eens boos.

Laatst bewerkt:
@ Eric, even tussendoor

Ik heb uit al je comments op dit topic je reacties eens verzameld.

reacties:

Probeer je ons gek te maken.
Ik heb geen behoefte om puzzeltjes op te lossen.
Als je geholpen wilt worden gewoon laten zien wat je probleem is.

Vervolgens zeg je tegen iemand :Mag wel wat genuanceerder hoor.

dan kan jij toch minstens toveren

Alleen die twee die niks zeggen had je weg mogen laten

Als ze zeggen "na gebruik ben je alle gegevens kwijt", is dat natuurlijk onzin.

Beter was geweest "Bij verkeerd gebruik KUNT u alle gegevens ontoegankelijk maken

Maar ik wordt niet eens boos

Dit soort reacties roepen bij mij ergernis op en komen erg betweterig over. Verder helpen dit soort opmerkingen niet bij de oplossing.:thumb:

laat zien wat everest van die 300 gig zegt ? :shocked:

Kan je stap voor stap uitleggen wat je nu precies wil laten zien van Everest.

Ben bang dat je er op deze manier niet verder komt.

Lezen en lezen zijn 2

Ik wens U nog heel veel plezier ,met U probleem.

Tip: Ga naar de PC Boer op de Hoek,kost wat!

Hier proberen vrijwilligers anderen te helpen,maar dan wel op een vriendelijke manier.

NB: U werd door een Pro geholpen,maaar luisteren Ho maar

Moet eerlijk zeggen dat ik over die i/o foutmelding ben gelopen, dat het probleem met de schijf werd veroorzaakt door windows.

Nu lijkt het erop dat de USB niet goed funktioneerd, daar je de schijf wel aan een andere comp uit kunt lezen.

Ik heb hier een link voor USB problemen, misschien heb je er wat aan.

http://www.usbman.com/Drivers and Patches.htm

Hoe staan de drivers in apparaatbeheer? staat er wat over in de logboeken?

En over Everest, wat staat er bij de gebruikte pci usb kaart?

Sorry aan ieder waar ik verkeerd over kwam maar dat is niet de bedoeling, echter als iemand zegt wat ik moet doen is het wel handig om het hele pad erbij te zetten ,mensen zijn hier soms nogal onduidelijk en te kort in uitleg, als er wordt gezegd kijk bij de logboeken , ik weet niet waar die staan. Zeg dan erbij hoe daar te komen.

Die link naar dat usb gebeuren dat werkt wel echter voor updates voor drivers binnen te halen moet ik eerst 29,95 betalen, dus jammer dan.

Ik heb nog wat plaatjes erbij gezet, misschien handig.

Mocht er een plaatje bij staan waar niemand wat aan heeft negeer het dan gewoon, ik ben ook maar gewoon een newbie op dit gebied dus val mij niet gelijk af als ik iets post wat nergens op slaat.

Bijlagen

• apparaatbeheer1.jpg
    apparaatbeheer1.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 23
  • details-stuurprogramma.jpg
    details-stuurprogramma.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 27
  • eigenschappen-stuurprogramm.jpg
    eigenschappen-stuurprogramm.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 22
  • eigenschappenstuurprogramm2.jpg
    eigenschappenstuurprogramm2.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 23
  • everest-usb-2.0.jpg
    everest-usb-2.0.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 29
Raar, ik kan ze hier gewoon downloaden, maare, ik klaag niet hoor.

Wat ik wel zie bij je bijgevoegde plaatjes dat je geen hoofdhub hebt, is deze misschien te installeren met nieuwe hardware zoeken?

de hoofdhub staat op het plaatje , op het vorige plaatje stond die er niet bij omdat de g schijf er op aangesloten was

Ik heb ook nog oem.inf verwijder wat eric voorstelde, helpt ook niet

Bijlagen

• hoofdhub.jpg
    hoofdhub.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 21
Ik bedoelde eigenlijk of voor elke usb poort er ook een usb-hoofdhub staat, in dit geval zeker voor de pci kaart.

Is het ook mogelijk de laatste service pack voor 2000 opnieuw te installeren, waardoor die USB drivers opnieuw worden geinitialiseerd?

Daar ligt kennelijk toch het probleem, mijn eerdere veronderstelling dat het een foutieve herkenning door windows zou zijn is in dit geval niet het probleem.

Ook opnieuw de drivers van die pci kaart installeren werkt niet, dus blijft windows over, lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan